برای کد بورسی نیازی به مراجعه به بانک ها نیست
سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت گفت: آن دسته از مشمولان این سهام که دارای کد بورسی هستند، خودشان میتوانند از ۱۰ خرداد به فروش سهام اقدام کنند و نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایبنا، حسین فهیمی گفت: ثبتنام برای متقاضیان فروش سهام عدالت از ۶ خرداد ۹۹ در شعبه بانکهایی که شماره شبا حساب مشمولان سهام عدالت در آنها ثبت شده است، آغاز میشود.
وی در ادامه با اظهار این مطلب که طبق اطلاعیههایی که از قبل اعلام شد، مشمولان دریافت سهام عدالت تا پایان روز ۸ خرداد فرصت برای ثبت مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم سهام خود دارند، گفت: هر چند عنوان شده که از ۶ خرداد متقاضیان فروش سهام میتوانند به شعب بانکی مراجعه کنند، اما عملیات فروش از ۱۰ خرداد آغاز
خواهد شد.
فهیمی در ادامه توضیح داد: به عبارت دقیقتر دارندگان سهام عدالت که تصمیم به فروش سهام خود دارند، میتوانند با مراجعه به شعب بانکها و تکمیل فرمهای مربوطه، ۳۰ درصد از سهام عدالت موجود در سبد (پرتفوی) خود را به فروش رسانند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که افراد دارای کد بورسی نیز نیاز به مراجعه به شعب بانکی دارند؟ گفت: خیر، نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست. افرادی که کد بورسی دارند، از ۱۰ خرداد میتوانند سبد سهام عدالت خود را که متشکل از ۳۶ شرکت بورسی است، مشاهده کنند و میزان دارایی خود در هر سهم و هر نماد را به جزئیات داشته باشند.
سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در ادامه با اظهار این مطلب که جلسه شورای عالی بورس تصمیم به فروش تنها ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت هر مشمول را گرفته است، گفت: این تصمیم از یکسو برای جلوگیری از فشار فروش زیاد به بازار سرمایه در نظر گرفته و از سوی دیگر برای آن دسته از مشمولانی که نیاز مالی شدید دارند، اخذ شده است؛ تا به این ترتیب امکانی فراهم شود تا در این شرایط سخت اقتصادی، دارایی مالی از فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت را دریافت کنند.
به گفته فهیمی، نگهداری کل سهام، فروش کل سهام یا نگهداری بخشی از سهام و فروش بخشی دیگر برای افرادی که روش دوم یعنی مدیریت غیرمستقیم را برگزیده اند، منوط به پذیرش شرکتهای سرمایه گذاری استانی در بازار سهام است. به این ترتیب این گروه از افراد دیگر نیازی نیست از ۶ خرداد به شعب بانکها مراجعه و فرمهای فروش را تکمیل کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت زمانی برای فروش سهام عدالت وجود ندارد، گفت: فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت زمان محدودی ندارد. افراد میتوانند هر زمان که تمایل داشتند این ۳۰ درصد را فروخته یا اصلا اقدام به فروش نکرده و در سبد خود نگهداری کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایبنا، حسین فهیمی گفت: ثبتنام برای متقاضیان فروش سهام عدالت از ۶ خرداد ۹۹ در شعبه بانکهایی که شماره شبا حساب مشمولان سهام عدالت در آنها ثبت شده است، آغاز میشود.
وی در ادامه با اظهار این مطلب که طبق اطلاعیههایی که از قبل اعلام شد، مشمولان دریافت سهام عدالت تا پایان روز ۸ خرداد فرصت برای ثبت مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم سهام خود دارند، گفت: هر چند عنوان شده که از ۶ خرداد متقاضیان فروش سهام میتوانند به شعب بانکی مراجعه کنند، اما عملیات فروش از ۱۰ خرداد آغاز
خواهد شد.
فهیمی در ادامه توضیح داد: به عبارت دقیقتر دارندگان سهام عدالت که تصمیم به فروش سهام خود دارند، میتوانند با مراجعه به شعب بانکها و تکمیل فرمهای مربوطه، ۳۰ درصد از سهام عدالت موجود در سبد (پرتفوی) خود را به فروش رسانند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که افراد دارای کد بورسی نیز نیاز به مراجعه به شعب بانکی دارند؟ گفت: خیر، نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست. افرادی که کد بورسی دارند، از ۱۰ خرداد میتوانند سبد سهام عدالت خود را که متشکل از ۳۶ شرکت بورسی است، مشاهده کنند و میزان دارایی خود در هر سهم و هر نماد را به جزئیات داشته باشند.
سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در ادامه با اظهار این مطلب که جلسه شورای عالی بورس تصمیم به فروش تنها ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت هر مشمول را گرفته است، گفت: این تصمیم از یکسو برای جلوگیری از فشار فروش زیاد به بازار سرمایه در نظر گرفته و از سوی دیگر برای آن دسته از مشمولانی که نیاز مالی شدید دارند، اخذ شده است؛ تا به این ترتیب امکانی فراهم شود تا در این شرایط سخت اقتصادی، دارایی مالی از فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت را دریافت کنند.
به گفته فهیمی، نگهداری کل سهام، فروش کل سهام یا نگهداری بخشی از سهام و فروش بخشی دیگر برای افرادی که روش دوم یعنی مدیریت غیرمستقیم را برگزیده اند، منوط به پذیرش شرکتهای سرمایه گذاری استانی در بازار سهام است. به این ترتیب این گروه از افراد دیگر نیازی نیست از ۶ خرداد به شعب بانکها مراجعه و فرمهای فروش را تکمیل کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت زمانی برای فروش سهام عدالت وجود ندارد، گفت: فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت زمان محدودی ندارد. افراد میتوانند هر زمان که تمایل داشتند این ۳۰ درصد را فروخته یا اصلا اقدام به فروش نکرده و در سبد خود نگهداری کنند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
بورسهای جهانی روی ریل صعودی
-
اعلام چارچوب هدفگذاری تورم توسط بانک مرکزی
-
زیر سایه سهام عدالت
-
برای کد بورسی نیازی به مراجعه به بانک ها نیست
-
کارمندان از مراجعه غیر ضروری به شعب بانک ها خودداری کنند
-
امکان «فروش سهام عدالت» در بانک کشاورزی
-
تمدیدمسابقه عکس سبک زندگی کرونایی
-
ثبت سفارش فروش سهام عدالت به صورت غیر حضوری در بانک ملی
-
آغاز واریز وام کرونا به کسب و کارها از دهه سوم خرداد
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



