تحقق واکسیناسیون حداکثری برای مهار کرونا پس از ۱۰۰ روز کاری دولت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم وعده کرده بود که واکسیناسیون علیه کرونا برای ۶۰ میلیون نفر بالای ۱۸ سال در کشور از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است و اکنون با عبور شمار واکسن‌های تزریقی از ۱۰۰ میلیون دز، این وعده در حال تحقق است.
به گزارش اقتصادسرآمد،  بهرام عین‌اللهی سوم شهریور ماه از مجلس شورای اسلامی با ۲۱۴ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به عنوان مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رای اعتماد کرد و وعده داد تا پایان بهمن سال جاری واکسیناسیون کرونا را به پایان می‌رسانیم.   
عین اللهی در میانه میدان خیز پنجم و مرگبار کرونا، سکان هدایت وزارت بهداشت را در دست گرفت، خیزی که از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و در تداوم جولان خود، روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار مرگ و میر از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید.  
اما به مدد رویکرد دولت سیزدهم و تلاش های وزارت بهداشت در مهار کرونا که با افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون همراه شد، مرگ و میر ناشی از کرونا روندی نزولی گرفته و بر اساس پیش بینی ها و به گفته مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تلفات کووید۱۹ در آستانه دو رقمی شدن است.
روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه با تزریق ۵۴۶ هزار و ۶۵۲ دز واکسن دیگر، شمار واکسن‌های تزریقی در کشور از ۱۰۰ میلیون دز گذشت و به به عدد  ۱۰۰ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۳۷ دُز رسید بدین معنا تا کنون ۵۶ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۲۴ نفر دُز اول، ۴۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۹۶ نفر دُز دوم و ۶۴۳ هزار و ۱۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
حفظ جان مردم مهمترین اولویت وزیر بهداشت 
عین اللهی در نخستین توئیت پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای حضور بر مسند وزارت بهداشت نوشت: مسئولیت سنگینی در برهه حساسی از تاریخ ایران برایم آغاز شد. امیدوارم جواب لطف خداوند در ایجاد فرصت برای خدمت به مردم را بدهم. کار را با حضور در میان کادر درمان آغاز کردم. خط مقدم ما آنجا است. از اعتماد آقای رئیس‌جمهوری و نمایندگان مجلس هم سپاسگزارم.
وی پس از کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به بیمارستان مسیح دانشوری رفت و از بخش‌های مختلف این مرکز درمانی بازدید کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توئیت دیگری نوشت: اولویت دولت سیزدهم مقابله با کرونا و واکسیناسیون است و همه در این موضوع هم صدا هستند و واکسیناسیون حداکثری، اصلی ترین رویکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با 
کرونا است.  
تحقق واکسیناسیون حداکثری برای مهار کرونا پس از ۱۰۰ روز کاری دولت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه