ایران و ایرانی حامی فلسطین  صدای همبستگی یک ملت را می‌شنوید!

ویژگی بارز «یوم‌الله» در ایران اسلامی مشارکت آحاد ملت تا دورترین نقاط در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب است؛ امروز روز قدس هم صحنه‌ای شگرف از حضور حداکثری مردم در روستاها و شهرهای مختلف بود.
اینجا ایران است، ساعت به‌وقت همدلی و همبستگی، جغرافیایی از خزر تا خلیج‌فارس که مردمانش دنیا را مبهوت ظلم‌ستیزی و مظلوم نوازی خودکرده‌اند. از شرق تا به غرب، از شمال تا جنوب ملتی بزرگ امروز بار دیگر فریاد زد که «فلسطین و قدس همچنان زنده است».
امروز پیغام خروش ملت ایران برای رژیم صهیونیستی این بود که بار دیگر لبیک گفتیم به ندای رهبرمان که گفته بود: «روز قدس فرصت خوبی است برای همدلی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و روحیه دادن به این‌ها و قدرت افزودنِ این‌ها تا حقیقتاً بتوانند در این میدان‌ها حضور پیدا کنند.»
امروز به‌وقت ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ روز قدس به ایستگاه چهل و سوم خود رسید اما به‌رغم گذشت این‌همه سال از شور و شعور راهپیمایی این روز نه‌تنها کاسته نشده که هرسال افزون‌تر می‌شود.
نمود این نشاط و همبستگی را می‌توان تا دل روستاهای ایران اسلامی هم دید، از مرزهای شرقی و غربی تا قلب کویر مرکزی ایران شهری و روستایی دوشادوش هم برای روحیه دادن به ملت فلسطین پای کار آمدند.
راهپیمایی روز قدس، همه ساله در صدها شهر و هزاران روستای سراسر کشور برگزار می‌شود. تمرکز پوشش خبری این رویداد اغلب محدود به پایتخت و شهرهای بزرگ است و در این میان، حضور خودجوش و دیدنی مردم در هزاران روستا در گوشه و کنار ایران مغفول می‌ماند.
فریاد آزادی قدس در ایران
حضور شخصیت‌های سیاسی و مسئولان
آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سیداحمد مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، سخنگوی قوه قضائیه، حجت الاسلام سید مجتبی خامنه ای، حجت الاسلام سید هادی خامنه ای، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، پرویز فتاح رئیس بنیاد جانبازان، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، علی اکبر ناطق نوری و محمد رضا باهنر هم در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند.
 قدرت دفاعی «مقاومت» به نمایش درآمد
راهپیمایی «روز قدس» در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار و از جدیدترین موشک‌های بالستیک ایران رونمایی شد.راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.بیش از ۵ هزار عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش خبری و رسانه‌ای دادند.سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه سخنران مراسم ویژه روز قدس در تهران بود.شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و «تداوم شعار «آزادی فلسطین و قدس شریف» انتخاب شده است.
در پایان راهپیمایی امسال، قطعنامه پایانی قرائت شد
حضور تکواندوکاران و کاراته‌کاها در راهپیمایی روز قدس
تکواندوکاران و کاراته‌کارها در حوالی میدان ولی عصر برای ارایه نمایش حرکات رزمی حضور یافتند.
شرکت دسته جمعی دانشجویان دانشگاه افسری در «روز قدس»
تعدادی از دانشجویان دانشگاه امام علی ارتش به صورت دسته جمعی با حضور در میدان انقلاب به جمع راهپیمایان روز قدس اضافه شدند.
رونمایی از موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳»
ساعتی قبل از شروع راهپیمایی روز قدس در تهران، جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام «خیبرشکن» و «عماد ۳» به نمایش گذاشته شد.
موشک خیبر شکن با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است.
موشک‌های محور مقاومت به نمایش درآمد
نمایشگاه موشک‌های محور مقاومت در حاشیه راهپیمایی روز قدس برگزار شد
راهپیمایی روز جهانی قدس در «بصره» عراق
صدها تَن از ساکنان استان «بصره» عراق امروز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس به خیابان ها آمدند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، صدها نفر از ساکنان استان «بصره» عراق امروز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند.
بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس، تصاویری از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله سیستانی، شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را دست داشتند.
شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی قدس در استان بصره با سر دادن شعارهایی علیه تل آویو و واشنگتن، اقدامات خصمانه و سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کردند.
موشک قاسم جهاد اسلامی فلسطین، موشک عیاش ۲۵۰ حماس فلسطین، موشک فاتح ۱۱۰ حزب الله لبنان، موشک تشرین ارتش سوریه، موشک جمال ۶۹ نجباء عراق، موشک قدس ۲، انصارالله یمن، موشک سجیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه هستند.
رژه گردان‌های «الی بیت المقدس» سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)
سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در راستای حضور پرشور در راهپیمایی حماسی روز جهانی قدس و به منظور نمایش اقتدار، دفاع از ارزش‌ها و اعلام آمادگی گردان‌های داوطلب به منظور دفاع از قدس شریف و محو رژیم جعلی تجمع بزرگ و رژه حماسی ۱۰۰۰ نفری گردان‌های «الی بیت المقدس» را برگزار کرد.
اجرای سرود «سلام فرمانده»
حاشیه جالب راهپیمایی روز قدس در تهران، اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط دختران دهه نودی بود.
حضور دهه نودی‌ها در راهپیمایی امسال روز قدس به ویژه در میدان انقلاب هم چشم‌نواز بود و نشان از آن دارد که نسل جدید در هر موضوعی تفاوت نظر داشته باشد، حمایت از مظلومیت مردم فلسطین نقطه مشترک همه نسل‌هاست.
حضور گروه‌های یمنی در روز قدس
گروه‌های مختلفی از مردم یمن و افغانستان، همپای مردم ایران در چهارراه ولی‌عصر تهران حضور یافته‌اند. تصویر شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و نیز طرح‌نگاره‌ی «شیخ احمد یاسین» از مبارزان برجسته مقاومت فلسطین در حاشیه راهپیمایی روز قدس هم از دیگر صحنه‌هایی است که پازل مقاومت جهانی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه را درخیابان‌های تهران تکمیل کرده است.
نمایش عکس‌هایی از کودکان قربانی جنگ یمن
در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس عکس‌هایی از کودکان قربانی در جنگ یمن در معرض دید راهپیمایان قرار گرفت.
مقابله نمادین با حذف تصاویر شهید سلیمانی از اینستاگرام 
در حاشیه راهپیمایی روز قدس راهپیمایی کنندگان به شکل نمادین با حذف تصاویر حاج قاسم سلیمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مقابله کردند. در حاشیه راهپیمایی روز قدس راهپیمایی کنندگان به شکل نمادین با حذف تصاویر حاج قاسم سلیمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مقابله کردند.مردم با طراحی یک صفحه تلفن همراه که تصویر حاج قاسم سلیمانی بر آن نقش بسته، بخشی از پیام رهبر معظّم انقلاب مبنی بر گرفتن انتقام سخت از جنایتکاران ترور شهید سلیمانی را یادآوری
 کرده‌اند.
ایران و ایرانی حامی فلسطین  صدای همبستگی یک ملت را می‌شنوید!
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه