سه میلیون دز واکسن نورتحویل وزارت بهداشت شد

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران  گفت: دانشگاه بقیه الله تنها دانشگاه کشور بود که با انجام تست‌های وزارت بهداشت توانست ۳ میلیون دز واکسن نورا تحویل وزارت بهداشت دهد. به گزارش اقتصاد سرآمد، سردار عبداللهی  افزود: با شیوع کرونا از اسفند سال ۹۸، مطالعات اولیه واکسن نورا در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) آغاز شد و به عنوان تنها دانشگاه کشور با گذراندن فاز‌های حیوانی و انسانی توانست تائیدیه‌های لازم را از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دریافت کند، به نحوی که تاکنون ۳ میلیون دز تحویل وزارت بهداشت شده است.
واکسن نورا که بر پایه پروتئین نوترکیب ساخته شده در فاز‌های بالینی خود ثابت کرده است با حدود ۹۰ درصد اثر بخشی می‌تواند برای مرحله سوم تزریق واکسن مقابله با کرونا مورد استفاده قرار گیرد. طبق گزارشی که از کشور سوییس اعلام شد بیش از ۴۰ درصد از شرکت‌های واکسن سازی دنیا بر ساخت واکسن‌هایی از نوع پروتئین نو ترکیب اقبال دارند و نزدیک به ۱۱۰ واکسن در دنیا که کارآزمایی بالینی خود را پشت سر گذاشته اند مشابه واکسن نورا از نوع پروتئین نو ترکیب هستند.
به گفته جعفر سلیمیان مدیر علمی پروژه واکسن کرونا نورا، نتایج مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا نشان می‌دهد این واکسن آنتی بادی خنًثی کننده بسیار قوی در بدن ایجاد می‌کند.
 سه میلیون دز واکسن نورتحویل وزارت بهداشت شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه