مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی

ایرانی‌ها با شناور‌های دریایی به جام جهانی قطــر می روند

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به مسافت کم ایران با قطر و نزدیک شدن به زمان جام جهانی قطر با هماهنگی‌های صورت گرفته، علاقه‌مندان ایرانی می‌توانند از استان‌های جنوبی با شناور‌های دریایی به دیدن مسابقات قطر بروند.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسین عباس نژاد با اشاره به اینکه حدود پنج ماه تا شروع جام جهانی قطر مانده است، افزود: در حال حاضر تعداد هفت فروند شناور مسافری تندرو داریم که می‌تواند ۱۸۰ تا ۲۵۰ مسافر را جا به جا کند، در کنار این دو فروند شناور شبه کروز داریم که رو- رو پسنجر و در حال آماده سازی هستند که ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ مسافر را جا به جا می‌کند.
وی افزود: ۷۵۰۰ صندلی مسافری استاندارد داریم که در حوزه داخلی و خارجی فعال هستند و جی تی ناوگان بین المللی ما بیش از ۱۳ میلیون جی تی است که در این مورد جزء بیست کشور اول دنیا هستیم، همچنین حدود ۴۰۰۰ شناور موتور لنج باری و شناور‌های لندینگ کراف بادی و تندرو داریم که به صورت روزانه در جنوب خلیج فارس فعالیت دارند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از آمادگی ایران برای پشتیبانی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد و گفت: با ایجاد خط مسافری بین ایران و قطر این امکان فراهم می‌شود تا هم گردشگران ایرانی و هم خارجی در ایام بازی‌های جام جهانی از امکانات کشورمان در جزیره کیش و قشم و بندر بوشهر استفاده کنند.دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: بالغ بر ۱۰ فروند کشتی که قابلیت حمل مسافران بین‌المللی را در کلاس‌های کاتاماران و کروز دارند در اختیار بخش خصوصی است.
مصطفی سروی عضو جامعه تورگردانان ایران گفت: هماهنگی با هتلداران و بخش دریایی و در نظرگرفتن سوخت یارانه‌ای برای شناور‌ها و رایگان شدن ویزا از جمله اقداماتی بوده که برای استفاده از ظرفیت جام جهانی صورت گرفته است.
عدنان موسی پور رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر گفت: جام جهانی فوتبال فرصتی استثنایی برای ایران است، در صورت بهره برداری از این فرصت علاوه بر ارزی آوری، می‌توان تصویری واقعی از کشورمان را به دنیا معرفی کرد.
 ایرانی‌ها  با شناور‌های  دریایی به  جام جهانی  قطــر  می روند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه