در سایه جنگ اوکراین و افزایش قیمت مواد غذایی؛

گوترش زنگ خطر گرسنگی در جهان را به صدا درآورد

دبیر کل سازمان ملل زنگ خطر را درباره افزایش قیمت مواد غذایی و افزایش گرسنگی در جهان به صدا درآورد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش قیمت مواد غذایی و افزایش گرسنگی در جهان هشدار داد.
وی اعلام کرد: تعداد مردمی که با گرسنگی مواجه می‌شوند در حال افزایش بوده و قیمت مواد غذایی در بالاترین میزان خود طی یک دهه گذشته رسیده است. تنها از طریق اقدامی جهانی می‌توان با این چالش جهانی مقابله کرد. ما برای نجات جان انسان‌ها هم اکنون باید اقدام کنیم.
گفتنی است که ادامه جنگ اوکراین زنگ خطر را به صدا درآورده است. اوکراین یکی از تولیدکنندگان عمده محصولات کشاورزی است که از زمان درگیری با روسیه نمی تواند غلات خود را صادر کند و حدود ۲۲ تا ۲۵ میلیون تن غله در حال حاضر در بنادر این کشور گیر کرده
 است.
اوایل خرداد ماه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با رهبران فرانسه و آلمان در روز شنبه گفت: روسیه مایل است تا در مورد راه هایی امکان پذیر ساختن ازسرگیری ارسال محموله های غلات اوکراین از بنادر واقع در دریای سیاه گفتگو کند.
روسیه و اوکراین تقریباً تامین یک سوم گندم جهان را در اختیار دارند، درحالی که روسیه صادرکننده اصلی کود شیمیایی و اوکراین صادرکننده بزرگ ذرت و روغن آفتابگردان در جهان هستند.
گوترش زنگ خطر گرسنگی در جهان را به صدا درآورد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه