بقایای کشتی تایتانیک تا سال 2050 ناپدید می شود

بقایای کشتی اقیانوس‌پیما آراِم‌اس تایتانیک تا سال 2050 ناپدید خواهد شد.
به گزارش اقتصادسرآمد از یونسکو، قاهره، 25 جولای 2022: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) درخواستش برای حفاظت از میراث فرهنگی دریایی در سراسر جهان را مجدداً اعلام نمود و هشدار داد بقایای کشتی اقیانوس‌پیما آراِم‌اس تایتانیک که از سال 1912 که غرق شده در اعماق اقیانوس اطلس آرامیده است و در خطر است و پیش‌بینی می‎شود بقایای این کشتی به دلیل، آلودگی‎های زیست محیطی و باکتری ها تا سال 2050 از بین برود.
 یونسکو در ادامه بیان داشت: « بزرگترین موزه جهان در زیر اقیانوس ها، دریاچه ها و رودخانه های هر کشور و در آب‌های بین‌المللی واقع شده اند؛ این موزه شامل شواهدی از بقایا و سکونتگاه های اولیه انسانی است که به جهت بالا آمدن سطح آب دریاها پس از عصر یخبندان غرق شده‎اند. میراث مذکور از هویت ما به عنوان انسان سخن می گوید؛شواهد و مدارکی که همچنان در جایگاه حقیقی خود قرار نگرفته اند»
به گفته باستان شناسان معروفی همچون جیمز پی. دلگادو (James P. Delgado/ باستان شناس دریایی کانادایی-آمریکایی، که نزدیک به چهار دهه از عمرش را صرف کاوش های زیر آبی نموده). و میشل لاور(Michel Lauer / رئیس بخش باستان شناسی زیر آب فرانسه، که نزدیک به 4 دهه از عمرش را صرف کاوش و تحقیق علمی کرده) که اقدامات آنها در حفاظت از محوطه های میراث فرهنگی در زیر آب منجر به جلوگیری از غارت و بهره برداری تجاری منابع فرهنگی مذکور شده
 است: «گذشته غرق شده بینشی را در مورد چگونگی برهمکنش ما به عنوان یک گونه از آفرینش با آب ها برای سفر و انتشار در سراسر جهان، تامین منابغ غذایی، استفاده از آن برای دفاع، تجارت و گاهی اوقات به عنوان مظهر قدرت الهی، ارائه می دهد.
 از این رو، ما باید از این میراث محافظت کنیم و از آن بیاموزیم و آنچه را که آموختیم با جهانیان به اشتراک بگذاریم لازم به ذکر است،  صفحات غرق شده تاریخ بشری  در سراسر دنیا معرض خطر نابودی
 است ».
بقایای کشتی تایتانیک تا سال 2050 ناپدید می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه