سخنگوی کرملین:


سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد که رؤسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند دیدار می کنند.
به گزارش اقتصاد سرآمد از شبکه تلویزیونی الجزیره، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با شرکت در یک کنفرانس خبری از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند خبر داد.
سخنگوی کرملین در سخنان خود ادامه داد: پوتین پنجشنبه با همتای چینی خود در ازبکستان گفتگو خواهد کرد. مذاکرات روسای جمهور روسیه و چین در ازبکستان بر اوکراین و تایوان متمرکز خواهد بود. رویکرد چین به بحران اوکراین متعادل است. پوتین روز جمعه با (رجب طیب اردوغان) همتای تُرک خود هم در ازبکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد توافقنامه صادرات غلات اوکراین گفتگو کند.
وی در ادامه پیرامون تنش ها در قره باغ اضافه کرد: امروز شورای سازمان پیمان امنیت جمعی از طریق ویدئو کنفرانس در مورد وضعیت مرز ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
این در حالیست که مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در آستانه سفر روز چهارشنبه سید ابراهیم رئیسی به ازبکستان برای حضور در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، اظهار کرد: عضویت رسمی ایران در شانگهای در نشست سمرقند مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور علاوه بر حضور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای، سفری دوجانبه به ازبکستان خواهد داشت، گفت: روابط با ازبکستان رشد بسیار خوبی داشته است و حدود ۱۸ تا ۲۳ سند در بخش‌های انرژی و... برای امضا آماده شده است؛ البته ممکن است تعداد این اسناد بیشتر هم باشد. این سفر می‌ تواند بسیار پربار باشد و تجارت ما بعد از این سفر در حوزه ترانزیت جهش بالایی خواهد داشت.
سخنگوی کرملین:
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه