اولین پایگاه اورژانس دریایی شمال کشور در محمودآباد راه‌اندازی می‌شود؟

درحالی که وعده استقرار اولین پایگاه اورژانس دریایی شمال کشور در محمودآباد یکسالی است داده شده اما همچنان این قول و قرار، لعاب سکوت به خود گرفته و مشخص نیست سرگذشت این بشارت به کجا می رسد. ایسنا مازندران این وعده بر زمین مانده را دنبال و بررسی می کند.
به گزارش اقتصادسرآمد ، اورژانس دریایی یک شناور آبی است که در قالب آمبولانس با تأسیسات پزشکی و بیمارستانی مجهز جهت مأموریت های دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. بر کسی پوشیده نیست که اتفاقات و حوادث دریایی یکی از دلایل از بین رفتن سرمایه در کشور و سبب فوت تعداد زیادی از هموطنان و کاربران دریایی به ویژه در استان های شمالی است.
شهرستان محمودآباد؛ یکی از شهرهای ساحلی مازندران است که به سبب نزدیکی با پایتخت هر ساله به ویژه در فصل تابستان حجم انبوهی از مسافر و توریست را دارد و متاسفانه علیرغم تلاش هیات نجات غریق و غواصی محمودآباد و ایستگاه های مستقر اورژانس در سواحل، اما افزایش حوادث دریایی و غرق شدن افراد در آن غیرقابل انکار است و متاسفانه هر سال این آمار در حال افزایش است.
این حوادث دریایی در کنار فوت بسیاری از هموطنان در سواحل شهرستان محمودآباد نگاه ها را به سمت تاسیس یک دستگاه اورژانس دریایی در شمال کشور معطوف کرد تا آنجه که سرانجام نماینده مردم در مجلس سال گذشته این بشارت را علنی کرد.
۱۳ مردادماه ۱۴۰۰، در صفحه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی ولی الله فرزانه، نماینده نور و محمودآباد خبری منتشر شد مبنی بر اینکه طی جلسه‌ای در شهرداری محمودآباد با حضور یحیی صالح طبری رئیس سابق مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران، مهدی اختیاری شهردار و حمیدرضا فرنیا رئیس مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ محمودآباد، این نماینده از استقرار اولین ایستگاه اورژانس دریایی استان‌های شمالی کشور در محمودآباد، خبر داده است.
در این دیدار مقرر شده بود تا محل استقرار و ساختمان ایستگاه توسط شهرستان تامین شده و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان نسبت به تجهیز امکانات مورد نیاز این ایستگاه اقدام کند و در سطح شهرستان به ویژه در اطراف بیمارستان شهدای محمودآباد، فضاهایی به  منظور فرود بالگرد جهت انتقال بیماران معین و احداث گردد.
این وعده از آنجا داده شد که پیشتر رئیس اورژانس ۱۱۵ محمودآباد علت بالای غریق در سواحل شهرستان را عدم استقرار تاسیسات اورژانس به منظور امداد رسانی به موقع به مصدومان اعلام کرده بود چرا که وی معتقد بود، شهرستان با ۳۰ کیلومتر سواحل آزاد و قابل دسترس برای عموم نیاز مبرم به اورژانس برای نجات جان گردشگران، مسافران و کاربران دریا دارد.
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و دقیقا یک روز پس از انتشار این خبر در صفحه روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی نماینده، یحیی صالح طبری رئیس سابق اورژانس مازندران طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها در مرکز مازندران به صراحت اعلام کرد بحث راه‌اندازی اورژانس دریایی علیرغم اعلان نیاز در محمودآباد، در حال حاضر مطرح نیست و برای راه‌اندازی نیازمند تامین زیرساخت‌ ها در شهرستان هستیم و قرار است راه اندازی شود.
حال سوال اصلی اینجاست که چرا پس از گذشت یکسال چراغ این وعده همچنان خاموش مانده است! 
برای پیگیری این مطالبه شهرستان دوباره به سراغ نماینده مردم های نور و محمودآباد می رویم، ولی الله فرزانه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا بیان کرد: تکلیف دستگاه های اجرایی در آن جلسه مشخص شده و مهدی اختیاری به عنوان شهردار محمودآباد تعهد و وعده تامین ساختمان و استقرار این اورژانس را داده است که باید پاسخگو باشد. 
وی افزود: در بحث دستگاه ها، اورژانس و شهرداری مسئول هستند که باید ساختمان توسط شهرداری ساخته و امکانات توسط اورژانس تامین شود. 
با انداخته شدن توپ در زمین شهرداری، از مهدی اختیاری شهردار محمودآباد پیگیر موضوع شدیم و او به خبرنگار ایسنا اینگونه پاسخ داد: طی نشستی که با حمیدرضا فرنیا رئیس اورژانس ۱۱۵ محمودآباد داشتیم، پس از تعطیلات آخرین روزهای ماه صفر سال جاری جلسه ای با حضور رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران صورت می گیرد و صورت جلسه این پروژه نوشته و سهم هر دستگاه مشخص می شود تا در یک بازه زمانی مشخص این پایگاه مستقر شود.شهردار محمودآباد با تاکید بر اینکه در حال حاضر صورت جلسه ای در رابطه با استقرار اولین پایگاه اورژانس دریایی کشور در محمودآباد وجود ندارد، افزود: این جلسه در محمودآباد برگزار خواهد شد و حمیدرضا فرنیا رئیس اورژانس ۱۱۵ محمودآباد پیگیری های لازم را انجام خواهد داد. اختیاری در پایان تصریح کرد: شهرداری محمودآباد محل اجرای طرح را در اختیار قرار داده و باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مازندران تامین شود.با توجه به آنچه در گزارش مطرح شد به نظر همچنان باید به انتظار نشست و منتظر جلسه نهایی چند روز آتی بود تا ببینیم آیا این بار قطار وعده مسئولان شهرستانی و استانی در ایستگاه محمودآباد توقف خواهد کرد یا خیر. ایسنا مازندران پیگیر این مطالبه شهرستان تا حصول نتیجه نهایی 
خواهد بود.
اولین پایگاه اورژانس دریایی شمال کشور در محمودآباد راه‌اندازی می‌شود؟
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه