توصیه های رییس جمهور برای عبور از بحران کرونا

عده‌ای پشت ماسک دلسوزی ‏رفته اند

گروه سیاسی- حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه دولت به عنوان نگهبان سلامت مردم و کسب و کار و تأمین معیشت مردم، به وظیفه‌اش عمل می‌کند، اظهار داشت: ایام پربرکت میلاد حضرت جواد الائمه(ع) و همچنین میلاد مولای ما امیر المؤمنین(ع) را به همه تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و در آغاز می‌خواهم از مجلس شورای اسلامی و از رئیس مجلس که با تدبیری که برای بودجه سال 99 به خرج دادند و پیشنهادی را خدمت مقام معظم رهبری فرستادند و ایشان تأیید کردند، از مجلس و رئیس مجلس و بویژه از مقام معظم رهبری تشکر کنم که این بن بست را شکستند و این مسأله را حل کردند که بتوانیم برای سال آینده از آغاز سال طبق چارچوب قانون بودجه اقدامات مالی خودمان را انجام دهیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، رییس‌جمهوری با بیان اینکه قول می‌دهم در کوتاه‌ترین زمان و حداقل تلفات از بحران کرونا عبور می‌کنیم، گفت: عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم برای اینکه جامعه ما را ملتهب کنند پشت ماسک دلسوزی رفتند اما در واقع مردم ما را دچار نگرانی کنند، اخبار دروغ را در جامعه شایع می‌کنند.
رییس جمهوری افزود: همچنین ایشان اجازه فرمودند که موضوع وزارت جهاد کشاورزی هم به بعد از مسأله مربوط به حفاظت‌هایی که لازم است در مسأله کرونا انجام گیرد، محول شود. بنابراین برادر عزیزمان آقای عباس کشاورز که امروز سرپرستی این وزارتخانه را به عهده دارند همچنان این مسئولیت را برعهده خواهند داشت.
روحانی بیان کرد: از همه ملت بزرگ ایران تقدیر و تشکر می کنم در این شرایط ویژه و خاصی که قرار گرفتیم برای حفظ آرامش، امید و اینکه اراده ملی ما بر این است که بتوانیم با متانت و بردباری و با همکاری از این معضل به خوبی عبور کنیم.
رییس جمهوری تصریح کرد: این بیماری، یک بیماری فراگیر است. تقریباً دامنه آن همه استان‌های ما را فرا گرفته و به یک معنا یک بیماری جهان‌گیر است که بسیاری از کشورهای جهان به این مسأله مبتلا شدند و باید با تدبیر و همکاری یکدیگر از این معضل در اسرع وقت عبور کنیم.
روحانی اضافه کرد: مسأله سلامت مردم برای ما اهمیت دارد و همه تلاش‌ها برای این است که مردم، پدران و مادران و جوان‌های ما و افراد مسن و بیمار که بیشتر در معرض این ویروس هستند بتوانند از این مسأله عبور کنند و جانشان به سلامت باشد، سلامت و امنیت جانی برای ما بسیار مهم است.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اما در کنار آن امنیت روحی و روانی جامعه هم بسیار حائز اهمیت است. متأسفانه امروز علیرغم اینکه اکثریت جامعه ما و همه همکاری و یکدیگر را برای عبور از این مشکل یاری می‌کنند، عده‌ای هستند به عنوان کاسبان کرونا که می‌خواهند از این معضل برای سود مادی و سودجویی خودشان استفاده کنند و متأسفانه در مواردی با احتکار و گرانفروشی و عدم عرضه کالا با این فکر که در آینده این کالا را با قیمت بالاتر و گزاف می‌توانند بفروشند، مواجه بودیم. این عده‌ای بودند به عنوان کاسبانی که در این بیماری با جان مردم بازی می‌کردند و احتکار می‌کردند.
روحانی افزود: از طرف دیگر کاسبان دیگری هم در فضای مجازی و در رسانه‌های بیگانه داشتیم. عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم رفتند پشت ماسک دلسوزی اما در واقع برای اینکه جامعه ما را ملتهب کنند و مردم ما را دچار نگرانی کنند، اخبار دروغ را در جامعه  شایع می کنند.
رییس جمهوری بیان داشت: مردم عزیز و بزرگوار باید توجه داشته باشند به اینکه این گروه محتکرین و معاندین در فضای مجازی که به آرامش مردم رحم نمی‌کنند؛ همچنین گروهی که افکار جامعه را با اظهارنظرهای غیردقیق خودشان دچار اضطراب می‌کنند؛ این امر تخصصی است و باید به متخصصین مربوطه واگذار شود؛ مسئولیت این کار به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده، اما همه دستگاه‌ها با همه توان، پیگیر بخش‌هایی از اموری هستند که به نوعی به آنها مربوط می‌شود.
عده‌ای پشت ماسک دلسوزی ‏رفته اند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه