تاریخ انتشار:1401/5/11
ابلاغ مصوبات ستاد تنظیم بازار برای صفر شدن سود بازرگانی جهت واردات روغن خام و‌دانه روغنی

ابلاغ مصوبات ستاد تنظیم بازار برای صفر شدن سود بازرگانی جهت واردات روغن خام و‌دانه روغنی

اقتصاد سرامد - مدیر کل صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت از عزم‌ جدی وزارت صمت برای رفع موانع تولید و حمایت عملی از حقوق مصرف کنندگان خبر داد.

به گزارش اقتصاد سرامد، مدیر کل صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ مصوبات ستاد تنظیم بازار در خصوص صفر شدن سود بازرگانی برای واردات روغن خام و‌دانه روغنی و نیز معافیت از محدودیت سقف و سابقه در واردات روغن خام و کاهش قیمت روغن خوراکی در سراسر کشور خبر داد.

علیرضا شه پرست با بیان اینکه عزم‌ جدی وزارت صنعت معدن و تجارت معطوف به رفع موانع تولید و حمایت عملی از حقوق مصرف کنندگان قرار گرفته است گفت: در همین راستا هماهنگی های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولید کنندگان این حوزه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید کنندگان و حقوق مصرف کنندگان به طور متوازن در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.

به گفته مدیر کل صنایع غذا و‌داروی وزارت صمت: ابلاغ مصوبه تنظیم بازار در خصوص صفر شدن سود بازرگانی روغن و دانه های روغنی اقدامی موثر در رفع مشکلات واحد های تولیدی روغن خواهد بود.

وی افزود:در همین راستا هماهنگی های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولید کنندگان این حوزه انجام شده است.

شه پرست با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان و حقوق مصرف کنندگان به طور متوازن در دستور کار وزارت صمت قرار دارد، گفت: با هر واحدی که حقوق مصرف کنندگان را رعایت نکرده و از دستورالعمل ها و‌ضوابط‌ قانونی پیروی نکند،برخورد خواهد شد.

برچسب ها : اقتصاد سراامد وزارت صمت واردات

اخبار روز
ضمیمه