تاریخ انتشار:1401/11/5
تسهیل‌گری وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار کردن مسکن آحاد جامعه

وزیر راه و شهرسازی:

تسهیل‌گری وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار کردن مسکن آحاد جامعه

اقتصادسرآمد - وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در دهه فجر امسال بخشی از واحدهای تکمیل شده نهضت ملی بهره‌برداری می‌شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی در این دوره در تلاش است تا با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و نهادهای انقلابی و حقوقی برای تامین مسکن کارکنان خدوم و مردمی که فاقد مسکن هستند قدم بردارد.

به گزارش اقتصادسرآمد، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ۴ بهمن در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری احداث مسکن برای ۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تفاهم با قوه‌قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین، اعلام کرد: امضای این تفاهم‌نامه در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به امضا رسید و در تلاش هستیم تا ۵۵ هزار واحد در همکاری با قوه قضاییه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بانک‌های پارسیان و کارآفرینی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن احداث شود.


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در این دوره در تلاش است تا با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی، نهادهای انقلابی و حقوقی برای تامین مسکن متقاضیان فاقد مسکن، قدم بردارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: ما به عنوان دولت، وظیفه تسهیل‌گری و حمایت و برداشتن موانع از پیش‌روی مسکن دار شدن آحاد جامعه را داریم. برای این مهم حداکثر تلاش را می‌کنیم.

بذرپاش تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در مناطقی که زمین دارد در تامین اراضی و در مناطقی که زمین ندارد از طریق مشارکت بخش خصوصی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.

سایر دستگاه‌ها اراضی مازاد خود را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند

وی گفت: از قوه قضاییه و سایر نهادها می‌خواهیم که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اراضی مازاد خود را به تولید مسکن تخصیص بدهند.

مشارکت بانک‌ها در ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن تقویت می‌شود

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این نشست نیز تصریح کرد: با تمامی بانک‌ها در حال امضای تفاهم‌نامه هستیم و در تلاش هستیم تا مشارکت بانک‌ها را برای تسهیلات دهی به بخش مسکن تقویت کنیم تا هم مردم صاحب خانه شوند و هم بانک ها بدون ضرر با اطمینان به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

بذرپاش گفت: در تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شود تلاش خواهد شد تا نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی برای بخشی از آورده متقاضیان یاری رسان باشند.

وی تاکید کرد: تمامی اقداماتی که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد با رعایت چارچوب‌های قانونی است.

برچسب ها : مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن

اخبار روز
ضمیمه