تاریخ انتشار:1402/3/3

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل:
توسعه همکاریهای ریلی ایران و روسیه فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب
اقتصادسرآمد - رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حملونقل، توسعه همکاریهای ریلی ایران و روسیه را فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب و ترانزیت بار از طریق این مسیر راهبردی در ایران دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد، داود دانش جعفری در جلسهای که در خصوص هماهنگی در راستای توسعه ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت راهآهن برگزار شد، ضمن تشریح فرصتهای توسعه همکاریهای تجاری ایران و روسیه و در رابطه با برخی از مهمترین زمینههای این همکاری مباحثی را مطرح و راهکارهایی را ارائه داد.
وی ضمن اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندیها و ظرفیتهای داخلی در پیشبرد اهداف و برنامههای توسعهای کشور در سطح بینالمللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ارتباطات حملونقلی بینالمللی با توسعه ناوگان و سرعت-بخشیدن به پیشرفت برنامههای توسعهای و نگاه به جایگاه حملونقل ترکیبی، همزمان در سایر زمینهها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساختهای مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حملونقل کشور در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاریهای بینالمللی در حوزه حملونقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را در راستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مد نظر دارد.
شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هماکنون به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب بخش عمدهای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیتها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.
وی ضمن اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندیها و ظرفیتهای داخلی در پیشبرد اهداف و برنامههای توسعهای کشور در سطح بینالمللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ارتباطات حملونقلی بینالمللی با توسعه ناوگان و سرعت-بخشیدن به پیشرفت برنامههای توسعهای و نگاه به جایگاه حملونقل ترکیبی، همزمان در سایر زمینهها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساختهای مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حملونقل کشور در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاریهای بینالمللی در حوزه حملونقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را در راستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مد نظر دارد.
شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هماکنون به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب بخش عمدهای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیتها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.
برچسب ها : کریدور شمال - جنوب ترانزیت حمل و نقل ترکیبی
اخبار روز
-
سد قوچم، حلقه واسط انتقال آب از غرب به شرق کردستان
-
محور چالوس چهارخطه می شود
-
تقدیر فرمانده سپاه از مرکز وکلا
-
سفر؛ آزمونی برای مسئولیت و آگاهی
-
رُمان نویسنده هرمزگانی به چاپ سوم رسید/ «آن تابستان»؛ سوژه مردمپسند ناب اقلیمی برای سینما
-
سرمایهگذاری در پروژههای شهری پیشرفت کرده، اما برخی چالشها باقی است
-
گام جدیددرنگهداشت محلات۲۷گانه منطقه یک باشروع بهار قرآن و طبیعت
-
بازدید مدیر دفتر یونسکو در تهران، از شناور تحقیقاتی «کاوشگر خلیج فارس»
-
صادرات محوری و توسعه فناوری رویکرد اصلی مناطق آزاد
-
تأکید هند بر توسعه چابهار همزمان با تهدید آمریکا
-
افتتاح بخشی از پروژه آزادراه تبریز-مرند
-
عملیات ترمیم خط اسید استیک مربوط به مخازن 1001
-
پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها، بتن، سیمان و ماشینآلات وابسته افتتاح شد
-
هدفگذاری ایران و قزاقستان برای حمل ۵ میلیون تن بار از مسیر ریلی کشورمان
-
تخصصی ترین وزراتخانه جولانگاه افراد سفارشی و رابطه ای شده است
-
دهمین بوت کمپ اقتصادی با رویکرد توسعه کسب و کارهای نوظهور برگزار شد
-
نیازمند برنامه کلان ملی در حوزه منابع انسانی دریانوردان هستیم
-
همایش شرکت های برتر ایران برای بررسی و رتبه بندی 100 شرکت برتر در سال مالی 1402 برگزار شد
-
امروز باید تکلیف خود را نسبت به نگاه امنیتی حاکم بر فضای دیتا روشن کنیم
-
بازدید میدانی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به منظور بررسی عملکرد واحدهای مختلف بندر پتروشیمی ماهشهر