تاریخ انتشار:1402/3/3

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل:
توسعه همکاریهای ریلی ایران و روسیه فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب
اقتصادسرآمد - رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حملونقل، توسعه همکاریهای ریلی ایران و روسیه را فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب و ترانزیت بار از طریق این مسیر راهبردی در ایران دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد، داود دانش جعفری در جلسهای که در خصوص هماهنگی در راستای توسعه ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت راهآهن برگزار شد، ضمن تشریح فرصتهای توسعه همکاریهای تجاری ایران و روسیه و در رابطه با برخی از مهمترین زمینههای این همکاری مباحثی را مطرح و راهکارهایی را ارائه داد.
وی ضمن اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندیها و ظرفیتهای داخلی در پیشبرد اهداف و برنامههای توسعهای کشور در سطح بینالمللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ارتباطات حملونقلی بینالمللی با توسعه ناوگان و سرعت-بخشیدن به پیشرفت برنامههای توسعهای و نگاه به جایگاه حملونقل ترکیبی، همزمان در سایر زمینهها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساختهای مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حملونقل کشور در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاریهای بینالمللی در حوزه حملونقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را در راستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مد نظر دارد.
شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هماکنون به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب بخش عمدهای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیتها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.
وی ضمن اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندیها و ظرفیتهای داخلی در پیشبرد اهداف و برنامههای توسعهای کشور در سطح بینالمللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ارتباطات حملونقلی بینالمللی با توسعه ناوگان و سرعت-بخشیدن به پیشرفت برنامههای توسعهای و نگاه به جایگاه حملونقل ترکیبی، همزمان در سایر زمینهها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساختهای مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حملونقل کشور در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاریهای بینالمللی در حوزه حملونقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را در راستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مد نظر دارد.
شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هماکنون به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب بخش عمدهای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیتها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.
برچسب ها : کریدور شمال - جنوب ترانزیت حمل و نقل ترکیبی
اخبار روز
-
جزئیات برنامه زمانبندی حمل بار در سال ۱۴۰۲
-
برگزاری همایش حسابرسی کشور
-
تامین آب بهداشتی ۱۳ روستا و بیش از ۱۰هزار نفر جامعه محلی به مرکزیت «آبشیرینکن باسعیدو»
-
بانک تجارت در فینکس پذیرای بازدیدکنندگان است
-
ظرفیت واحدهای نظارتی برای دستیابی به اهداف راهبردی بانک، چراغ راهنما است
-
کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنش های شبکه پرداخت در سال ۱۴۰۱
-
اجرای بیش از ۲هزار و۶۰۰ طرح اشتغال اجتماعمحور استان اصفهان در بخش کشاورزی
-
اتصال مراکز تولیدی و کارخانجات زیرمجموعه شستا به شبکه ریلی، همکاری استراتژیک راه آهن و شستا
-
حضور مؤثر بانک صادرات ایران در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی
-
می توانیم سهم بیشتری از بازار ارز داشته باشیم
-
کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی
-
ساختار تشکیلاتی روابطعمومی نیاز به بازنگری و اصلاح دارد
-
بازدید مدیرعامل راه آهن از آخرین وضعیت پروژه ریلی میانه-بستان آباد-خاوران
-
تماس تصویری با کیفیت «بله» ویژه حجاج در سرزمین وحی
-
پرداخت بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
-
پرداخت ۵ هزار فقره وام ازدواج از سوی بانک تجارت
-
راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه، تراز تجاری حمل بار در کشتیرانی دریای خزر مثبت شد
-
انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین بانک آینده و کانون صرافان ایرانیان
-
صدور «چکنو» با نسخه وب (PWA) همراه بانک صادرات ایران
-
راه اندازی سامانه سماک برای مقابله با فساد ستیزی و صید غیر مجاز