تاریخ انتشار:1402/3/3

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل:
توسعه همکاریهای ریلی ایران و روسیه فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب
اقتصادسرآمد - رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حملونقل، توسعه همکاریهای ریلی ایران و روسیه را فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب و ترانزیت بار از طریق این مسیر راهبردی در ایران دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد، داود دانش جعفری در جلسهای که در خصوص هماهنگی در راستای توسعه ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت راهآهن برگزار شد، ضمن تشریح فرصتهای توسعه همکاریهای تجاری ایران و روسیه و در رابطه با برخی از مهمترین زمینههای این همکاری مباحثی را مطرح و راهکارهایی را ارائه داد.
وی ضمن اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندیها و ظرفیتهای داخلی در پیشبرد اهداف و برنامههای توسعهای کشور در سطح بینالمللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ارتباطات حملونقلی بینالمللی با توسعه ناوگان و سرعت-بخشیدن به پیشرفت برنامههای توسعهای و نگاه به جایگاه حملونقل ترکیبی، همزمان در سایر زمینهها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساختهای مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حملونقل کشور در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاریهای بینالمللی در حوزه حملونقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را در راستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مد نظر دارد.
شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هماکنون به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب بخش عمدهای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیتها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.
وی ضمن اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندیها و ظرفیتهای داخلی در پیشبرد اهداف و برنامههای توسعهای کشور در سطح بینالمللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ارتباطات حملونقلی بینالمللی با توسعه ناوگان و سرعت-بخشیدن به پیشرفت برنامههای توسعهای و نگاه به جایگاه حملونقل ترکیبی، همزمان در سایر زمینهها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساختهای مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حملونقل کشور در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاریهای بینالمللی در حوزه حملونقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را در راستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مد نظر دارد.
شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هماکنون به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب بخش عمدهای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیتها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.
برچسب ها : کریدور شمال - جنوب ترانزیت حمل و نقل ترکیبی
اخبار روز
-
طلای جهانی در آستانه ثبت افزایش هفتگی
-
سقوط آزاد قیمت دلار در راه است؟
-
راهاندازی قطارهای فوقالعاده در مسیرهای پُرتردد برای تاسوعا و عاشورا
-
اصلاح ۶۴ نقطه پرتصادف طی سه ماه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی کشور
-
فروش بلیت برای پروازهای ساعات شب جعلی و غیرمجاز است
-
اتمام عملیات بازسازی باند فرودگاه تبریز
-
نخستین پرواز خارجی پس از بازگشایی آسمان ایران در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست
-
بهترین وضعیت خطوط ریلی اصفهان در ۴ سال اخیر
-
رهاسازی میلیونها بچهماهی در رودخانههای گیلان
-
طلای جهانی سر به زیر ماند
-
رشد حیرت انگیز آبزیپروری در جهان مبتنی بر غلبه گونههای غیر بومی همراه با ریسک پنهان
-
خطر بروز تصادف را در مسیرهای باریک افزایش داده
-
بیانیه انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی در تجلیل از وحدت ملی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
-
عزم جدی دولت برای تقویت بنیه پلیس و جبران خسارات وارده از جنگ تحمیلی
-
نرخ دلار در روزهای آینده کاهشی است؟
-
حملونقل جادهای محور جابجایی زائران اربعین شد
-
برقراری پروازهای هما از مشهد به مقاصد زاهدان، چابهار، دبی، استانبول و بمبئی
-
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
-
تبدیل قزوین به هاب حملونقل منطقهای و ملی با سرمایهگذاری هدفمند در توسعه فرودگاه و تقویت خطوط
-
شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند