تاریخ انتشار:1402/3/3
توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل:

توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب

اقتصادسرآمد - رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل‌و‌نقل، توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه را فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب و ترانزیت بار از طریق این مسیر راهبردی در ایران دانست.

به گزارش اقتصادسرآمد، داود دانش جعفری در جلسه‌ای که در خصوص هماهنگی در راستای توسعه ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد، ضمن تشریح فرصت‌های توسعه همکاری‌های تجاری ایران و روسیه و در رابطه با برخی از مهم‌ترین زمینه‌های این همکاری مباحثی را مطرح و راهکار‌هایی را ارائه داد.

وی ضمن اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کشور در سطح بین‌المللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ارتباطات حمل‌و‌نقلی بین‌المللی با توسعه ناوگان و سرعت-بخشیدن به پیشرفت برنامه‌های توسعه‌ای و نگاه به جایگاه حمل‌و‌نقل ترکیبی، همزمان در سایر زمینه‌ها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل‌و‌نقل کشور در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌و‌نقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را در راستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مد نظر دارد.

شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب بخش عمده‌ای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیت‌ها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.

برچسب ها : کریدور شمال - جنوب ترانزیت حمل و نقل ترکیبی

اخبار روز
ضمیمه