تاریخ انتشار:1402/8/14

پس از هجده سال انتظار؛
باحضور رئیس جمهور سوت قطار در سنندج شنیده شد
اقتصادسرآمد - حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیسجمهور که برای سفری دو روزه در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت به استان کردستان سفر کرده، در اولین بخش از این سفر، کلانطرح راهآهن سنندج- همدان را به بهرهبرداری رساند.
به گزارش اقتصادسرآمد، رئیسجمهور در مراسم افتتاح رسمی خط آهن سنندج- همدان گفت: امروز شاهد افتتاح خط ریلی سنندج تا همدان بودیم، اما این خط زمانی تکمیل خواهد شد که به مرز باشماق و از آنجا به خطوط ریلی بینالمللی متصل شده و مسیر ترانزیتی این منطقه کامل شود.
سید ابراهیم رئیسی افزود: تکمیل هر چه سریعتر طرحهای نیمهتمام باعث تسریع در رشد اقتصادی و به قدرتآفرینی بیشتر برای کشور خواهد شد.
راهآهن همدان- سنندج فرصت جدید ترانزیتی برای کشور
وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه پروژه راه آهن همدان- سنندج اظهار کرد: این پروژه یکی از محورهای اصلی مواصلاتی کشور است که تاثیر فراوانی در بخش های مختلف استانی و ملی دارد.
مهرداد بذرپاش ادامه داد: راهآهن همدان- سنندج یک فرصت جدید و بی بدیل ترانزیتی برای کشور است و طراحی ادامه این خط ریلی به سمت مرز باشماق با دستور رئیس جمهور آغاز میشود.
وی افزود: راه آهن همدان- سنندج علاوه بر توسعه اقتصادی استان کردستان؛ کریدور شرقی - غربی و شمال به جنوب را به هم وصل می کند که ثروت ملی به شمار می رود.
بذرپاش ادامه داد: این پروژه مطالبه قدیمی مردم کردستان بوده که در دولت سیزدهم با عزم و اراده مسوولان کشوری و استانی به سرانجام رسید.
امسال سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل میشود
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: در حوزه توسعه شبکه ریلی، در دولت سیزدهم دو برابرِ بیست سال گذشته کار انجام شده بهطوریکه امسال سه مرکز استان هم به شبکه ریلی متصل میشود.
خیراله خادمی ادامه داد: تمام اجزای ساخت پروژه راهآهن سنندج- همدان در داخل کشور تامین شده و پروژه ای کاملا بومی است.
خط راهآهن تهران - همدان - سنندج ۴۰۲ کیلومتر است که ۲۵۱ کیلومتر آن از تهران تا همدان قبلاً بهرهبرداری شده و ۱۵۱ کیلومتر نیز که بخش دوم این مسیر از همدان تا سنندج است، امروز به بهرهبرداری رسید.
در این مسیر ۱۸ ایستگاه وجود دارد که ۱۱ ایستگاه بین تهران تا همدان و ۷ ایستگاه نیز در مسیر همدان تا سنندج است.
پروژه راهآهن سنندج- همدان، اتصال استان کردستان به شبکه ریلی کشور را برای نخستین بار فراهم کرد.
برای افتتاح این پروژه در دولت سیزدهم، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
عملیات راهآهن سنندج- همدان، از ۱۸ سال پیش آغاز و در طول این سالها بعضاً دچار توقف میشد اما در ۲ سال اخیر حرکت آن شتاب گرفت.
بهرهبرداری از این طرح، ضمن ایجاد اشتغال مستقیم، باعث تسهیل جابهجایی مسافر و بار از غرب به مرکز کشور، کاهش هزینه حمل بار، رونق گردشگری و در نتیجه افزایش فرصتهای شغلی در استان خواهد شد.
ظرفیت انتقال مسافر این خط ۳۰۰ هزار نفر در سال و ۵۰۰ هزار تُن بار است که بر اساس برنامه، مقرر شده این رقم در بخش مسافری در سال ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار نیز به یک میلیون تن افزایش یابد.
سید ابراهیم رئیسی افزود: تکمیل هر چه سریعتر طرحهای نیمهتمام باعث تسریع در رشد اقتصادی و به قدرتآفرینی بیشتر برای کشور خواهد شد.
راهآهن همدان- سنندج فرصت جدید ترانزیتی برای کشور
وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه پروژه راه آهن همدان- سنندج اظهار کرد: این پروژه یکی از محورهای اصلی مواصلاتی کشور است که تاثیر فراوانی در بخش های مختلف استانی و ملی دارد.
مهرداد بذرپاش ادامه داد: راهآهن همدان- سنندج یک فرصت جدید و بی بدیل ترانزیتی برای کشور است و طراحی ادامه این خط ریلی به سمت مرز باشماق با دستور رئیس جمهور آغاز میشود.
وی افزود: راه آهن همدان- سنندج علاوه بر توسعه اقتصادی استان کردستان؛ کریدور شرقی - غربی و شمال به جنوب را به هم وصل می کند که ثروت ملی به شمار می رود.
بذرپاش ادامه داد: این پروژه مطالبه قدیمی مردم کردستان بوده که در دولت سیزدهم با عزم و اراده مسوولان کشوری و استانی به سرانجام رسید.
امسال سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل میشود
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: در حوزه توسعه شبکه ریلی، در دولت سیزدهم دو برابرِ بیست سال گذشته کار انجام شده بهطوریکه امسال سه مرکز استان هم به شبکه ریلی متصل میشود.
خیراله خادمی ادامه داد: تمام اجزای ساخت پروژه راهآهن سنندج- همدان در داخل کشور تامین شده و پروژه ای کاملا بومی است.
خط راهآهن تهران - همدان - سنندج ۴۰۲ کیلومتر است که ۲۵۱ کیلومتر آن از تهران تا همدان قبلاً بهرهبرداری شده و ۱۵۱ کیلومتر نیز که بخش دوم این مسیر از همدان تا سنندج است، امروز به بهرهبرداری رسید.
در این مسیر ۱۸ ایستگاه وجود دارد که ۱۱ ایستگاه بین تهران تا همدان و ۷ ایستگاه نیز در مسیر همدان تا سنندج است.
پروژه راهآهن سنندج- همدان، اتصال استان کردستان به شبکه ریلی کشور را برای نخستین بار فراهم کرد.
برای افتتاح این پروژه در دولت سیزدهم، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
عملیات راهآهن سنندج- همدان، از ۱۸ سال پیش آغاز و در طول این سالها بعضاً دچار توقف میشد اما در ۲ سال اخیر حرکت آن شتاب گرفت.
بهرهبرداری از این طرح، ضمن ایجاد اشتغال مستقیم، باعث تسهیل جابهجایی مسافر و بار از غرب به مرکز کشور، کاهش هزینه حمل بار، رونق گردشگری و در نتیجه افزایش فرصتهای شغلی در استان خواهد شد.
ظرفیت انتقال مسافر این خط ۳۰۰ هزار نفر در سال و ۵۰۰ هزار تُن بار است که بر اساس برنامه، مقرر شده این رقم در بخش مسافری در سال ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار نیز به یک میلیون تن افزایش یابد.
برچسب ها : قطار سنندج مرز باشماق شبکه ریلی
اخبار روز
-
نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور مدیرعامل راه آهن
-
ستادهای توسعه منطقهای تشکیل میشود
-
بهرهبرداری هوشمندانه از ظرفیتهای استان آذربایجان غربی، کلید توسعه اقتصادی است
-
کارت زرد سازمان هواپیمایی کشوری به یک شرکت هواپیمایی داخلی
-
سازمان حملونقل جادهای مهیای آغاز طرح راهداری زمستانی میشود
-
توسعه همکاریهای ریلی ایران و پاکستان؛ گامی موثر در رونق مسیر ITI
-
شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد
-
مسیر نوین همکاری و همگرایی اقتصادی
-
سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به آذربایجان غربی
-
مناطق آزاد؛ پیشران جذب سرمایه و توسعه صادرات
-
دستور رییس جمهور برای تسریع در اجرای پروژههای ریلی مشترک ایران با پاکستان و روسیه
-
سهم 26.9 درصدی استان هرمزگان از کل تولید شیلاتی کشور
-
اقدامات تحولی در صندوق ذخیره فرهنگیان در حال انجام است
-
پرتغال میزبان بعدی کنفرانس ژئوپارکهای جهانی شد
-
به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس بانک پارسیان
-
زمینهسازی برای توسعه همکاری بانک اقتصادنوین با خانه نوآوری و فناوری ایران
-
افزایش امنیت تراکنش های بانکی با اپلیکیشن رمزساز بانک ایران زمین
-
نجارزاده : ارائه خدمات مالی بر بستر استانداردهای نوین
-
دیدار خداحافظی سفیر یونان با وزیر امور خارجه
-
بانک مسکن تنها بانک عامل موفق در اجرای نهضت ملی مسکن