تاریخ انتشار:1399/10/10
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران مطرح کرد؛
نیاز به بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان برای تجهیزات و تعمیرات
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران از نیاز به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و خرید تجهیزات جدید مترو خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد ، فرنوش نوبخت با اشاره به افزایش تعداد مسافران مترو اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد مسافران مترو به عدد ۹۵۰ هزار نفر بودهایم.
وی با بیان اینکه براساس تدابیر اندیشیده شده سامانه تهویه مترو را تغییر دادیم، گفت: براین اساس سامانه تهویه قطارها را به گونهای طراحی کردیم که هوا را از بیرون گرفته و وارد کابینها کرده و پس از آن، این هوا از کابین خارج میشود و برهمین اساس علاوه بر اینکه بخشی از هوای تازه توسط کولرها دمیده میشود، سامانه تهویه جدید نیز هوا را در داخل کابینها میچرخاند که از هفته آینده لوگوهای مربوط به این طرح جدید را در کابینهایی که قرار است این اتفاق بیفتد نصب میکنیم تا مردم درجریان اجرای سیستم جدید تهویه قرار گیرند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فصل بودجه ریزی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چشم امیدمان به بودجه دولتی و نمایندگان مجلس است، چرا که متروی تهران یک محصول فراشهرداری است و قطره قطره طی سالیان اخیر، پول، وام، سرمایه گذار داخلی و خارجی و غیره کمک کردند که هزینههای مترو تامین شود و بتوانیم ایستگاههای جدید و خطوط اصلی را بسازیم و حالا ۱۳۰ ایستگاه برای بهره برداری در اختیار ما قرار دارد اما این ایستگاه و ناوگان امانتی در دست ما است که ما باید آن را به سلامت در اختیار آیندگان قرار دهیم و اگر نتوانیم قطارهایمان را اورهال کنیم قطعا سیستم فرسوده را مجبور هستیم به آیندگان تحویل دهیم.
نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر بهبود بودجه متروی تهران هستیم، توضیح داد: در حال حاضر در فصل بررسی بودجه قرار داریم و کمیسیونهای مختلف و مجمع نمایندگان تهران با نگاه مثبت به مسائل مترو نگاه میکنند و امیدواریم بتوانیم مشکلات مالی مترو را از این طریق حل و فصل کنیم.
وی با بیان اینکه ما باید ناوگان را تازه نفس نگه داریم، تصریح کرد: ۴۰۰ واگن ما نیاز به اورهال در ردههای مختلف دارند که به خاطر کمبود بودجه و گرانی نتوانستیم به موقع آنها را تعمیر کنیم هرچند که حالا در نظر داریم با تاخیر این تعمیرات اساسی انجام شود اما هم پول برای تجهیزات جدید میخواهیم و هم برای تعمیرات.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو با بیان اینکه در بررسیهای اولیه مشخص شده که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول برای تعمیر و خرید تجهیزات جدید احتیاج داریم که البته این رقم تقریبی است و به قیمت ارز روز بستگی دارد، اضافه کرد: البته نمیتوان این اعتبار را یک روزه یا یک شبه تامین کرد و فرآیند جذب اعتبار طولانی است به همین دلیل این عدد اعلامی تقریبی است./ ایسنا
وی با بیان اینکه براساس تدابیر اندیشیده شده سامانه تهویه مترو را تغییر دادیم، گفت: براین اساس سامانه تهویه قطارها را به گونهای طراحی کردیم که هوا را از بیرون گرفته و وارد کابینها کرده و پس از آن، این هوا از کابین خارج میشود و برهمین اساس علاوه بر اینکه بخشی از هوای تازه توسط کولرها دمیده میشود، سامانه تهویه جدید نیز هوا را در داخل کابینها میچرخاند که از هفته آینده لوگوهای مربوط به این طرح جدید را در کابینهایی که قرار است این اتفاق بیفتد نصب میکنیم تا مردم درجریان اجرای سیستم جدید تهویه قرار گیرند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فصل بودجه ریزی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چشم امیدمان به بودجه دولتی و نمایندگان مجلس است، چرا که متروی تهران یک محصول فراشهرداری است و قطره قطره طی سالیان اخیر، پول، وام، سرمایه گذار داخلی و خارجی و غیره کمک کردند که هزینههای مترو تامین شود و بتوانیم ایستگاههای جدید و خطوط اصلی را بسازیم و حالا ۱۳۰ ایستگاه برای بهره برداری در اختیار ما قرار دارد اما این ایستگاه و ناوگان امانتی در دست ما است که ما باید آن را به سلامت در اختیار آیندگان قرار دهیم و اگر نتوانیم قطارهایمان را اورهال کنیم قطعا سیستم فرسوده را مجبور هستیم به آیندگان تحویل دهیم.
نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر بهبود بودجه متروی تهران هستیم، توضیح داد: در حال حاضر در فصل بررسی بودجه قرار داریم و کمیسیونهای مختلف و مجمع نمایندگان تهران با نگاه مثبت به مسائل مترو نگاه میکنند و امیدواریم بتوانیم مشکلات مالی مترو را از این طریق حل و فصل کنیم.
وی با بیان اینکه ما باید ناوگان را تازه نفس نگه داریم، تصریح کرد: ۴۰۰ واگن ما نیاز به اورهال در ردههای مختلف دارند که به خاطر کمبود بودجه و گرانی نتوانستیم به موقع آنها را تعمیر کنیم هرچند که حالا در نظر داریم با تاخیر این تعمیرات اساسی انجام شود اما هم پول برای تجهیزات جدید میخواهیم و هم برای تعمیرات.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو با بیان اینکه در بررسیهای اولیه مشخص شده که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول برای تعمیر و خرید تجهیزات جدید احتیاج داریم که البته این رقم تقریبی است و به قیمت ارز روز بستگی دارد، اضافه کرد: البته نمیتوان این اعتبار را یک روزه یا یک شبه تامین کرد و فرآیند جذب اعتبار طولانی است به همین دلیل این عدد اعلامی تقریبی است./ ایسنا
برچسب ها : مترو مدیر عامل مترو اعتبار برای خرید قطار
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند