تاریخ انتشار:1399/10/10
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران مطرح کرد؛
نیاز به بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان برای تجهیزات و تعمیرات
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران از نیاز به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و خرید تجهیزات جدید مترو خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد ، فرنوش نوبخت با اشاره به افزایش تعداد مسافران مترو اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد مسافران مترو به عدد ۹۵۰ هزار نفر بودهایم.
وی با بیان اینکه براساس تدابیر اندیشیده شده سامانه تهویه مترو را تغییر دادیم، گفت: براین اساس سامانه تهویه قطارها را به گونهای طراحی کردیم که هوا را از بیرون گرفته و وارد کابینها کرده و پس از آن، این هوا از کابین خارج میشود و برهمین اساس علاوه بر اینکه بخشی از هوای تازه توسط کولرها دمیده میشود، سامانه تهویه جدید نیز هوا را در داخل کابینها میچرخاند که از هفته آینده لوگوهای مربوط به این طرح جدید را در کابینهایی که قرار است این اتفاق بیفتد نصب میکنیم تا مردم درجریان اجرای سیستم جدید تهویه قرار گیرند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فصل بودجه ریزی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چشم امیدمان به بودجه دولتی و نمایندگان مجلس است، چرا که متروی تهران یک محصول فراشهرداری است و قطره قطره طی سالیان اخیر، پول، وام، سرمایه گذار داخلی و خارجی و غیره کمک کردند که هزینههای مترو تامین شود و بتوانیم ایستگاههای جدید و خطوط اصلی را بسازیم و حالا ۱۳۰ ایستگاه برای بهره برداری در اختیار ما قرار دارد اما این ایستگاه و ناوگان امانتی در دست ما است که ما باید آن را به سلامت در اختیار آیندگان قرار دهیم و اگر نتوانیم قطارهایمان را اورهال کنیم قطعا سیستم فرسوده را مجبور هستیم به آیندگان تحویل دهیم.
نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر بهبود بودجه متروی تهران هستیم، توضیح داد: در حال حاضر در فصل بررسی بودجه قرار داریم و کمیسیونهای مختلف و مجمع نمایندگان تهران با نگاه مثبت به مسائل مترو نگاه میکنند و امیدواریم بتوانیم مشکلات مالی مترو را از این طریق حل و فصل کنیم.
وی با بیان اینکه ما باید ناوگان را تازه نفس نگه داریم، تصریح کرد: ۴۰۰ واگن ما نیاز به اورهال در ردههای مختلف دارند که به خاطر کمبود بودجه و گرانی نتوانستیم به موقع آنها را تعمیر کنیم هرچند که حالا در نظر داریم با تاخیر این تعمیرات اساسی انجام شود اما هم پول برای تجهیزات جدید میخواهیم و هم برای تعمیرات.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو با بیان اینکه در بررسیهای اولیه مشخص شده که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول برای تعمیر و خرید تجهیزات جدید احتیاج داریم که البته این رقم تقریبی است و به قیمت ارز روز بستگی دارد، اضافه کرد: البته نمیتوان این اعتبار را یک روزه یا یک شبه تامین کرد و فرآیند جذب اعتبار طولانی است به همین دلیل این عدد اعلامی تقریبی است./ ایسنا
وی با بیان اینکه براساس تدابیر اندیشیده شده سامانه تهویه مترو را تغییر دادیم، گفت: براین اساس سامانه تهویه قطارها را به گونهای طراحی کردیم که هوا را از بیرون گرفته و وارد کابینها کرده و پس از آن، این هوا از کابین خارج میشود و برهمین اساس علاوه بر اینکه بخشی از هوای تازه توسط کولرها دمیده میشود، سامانه تهویه جدید نیز هوا را در داخل کابینها میچرخاند که از هفته آینده لوگوهای مربوط به این طرح جدید را در کابینهایی که قرار است این اتفاق بیفتد نصب میکنیم تا مردم درجریان اجرای سیستم جدید تهویه قرار گیرند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فصل بودجه ریزی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چشم امیدمان به بودجه دولتی و نمایندگان مجلس است، چرا که متروی تهران یک محصول فراشهرداری است و قطره قطره طی سالیان اخیر، پول، وام، سرمایه گذار داخلی و خارجی و غیره کمک کردند که هزینههای مترو تامین شود و بتوانیم ایستگاههای جدید و خطوط اصلی را بسازیم و حالا ۱۳۰ ایستگاه برای بهره برداری در اختیار ما قرار دارد اما این ایستگاه و ناوگان امانتی در دست ما است که ما باید آن را به سلامت در اختیار آیندگان قرار دهیم و اگر نتوانیم قطارهایمان را اورهال کنیم قطعا سیستم فرسوده را مجبور هستیم به آیندگان تحویل دهیم.
نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر بهبود بودجه متروی تهران هستیم، توضیح داد: در حال حاضر در فصل بررسی بودجه قرار داریم و کمیسیونهای مختلف و مجمع نمایندگان تهران با نگاه مثبت به مسائل مترو نگاه میکنند و امیدواریم بتوانیم مشکلات مالی مترو را از این طریق حل و فصل کنیم.
وی با بیان اینکه ما باید ناوگان را تازه نفس نگه داریم، تصریح کرد: ۴۰۰ واگن ما نیاز به اورهال در ردههای مختلف دارند که به خاطر کمبود بودجه و گرانی نتوانستیم به موقع آنها را تعمیر کنیم هرچند که حالا در نظر داریم با تاخیر این تعمیرات اساسی انجام شود اما هم پول برای تجهیزات جدید میخواهیم و هم برای تعمیرات.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو با بیان اینکه در بررسیهای اولیه مشخص شده که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول برای تعمیر و خرید تجهیزات جدید احتیاج داریم که البته این رقم تقریبی است و به قیمت ارز روز بستگی دارد، اضافه کرد: البته نمیتوان این اعتبار را یک روزه یا یک شبه تامین کرد و فرآیند جذب اعتبار طولانی است به همین دلیل این عدد اعلامی تقریبی است./ ایسنا
برچسب ها : مترو مدیر عامل مترو اعتبار برای خرید قطار
اخبار روز
-
پیام تبریک اتحادیه انجمن های اسلامی صنعت آب و برق به دکتر پزشکیان
-
تکمیل ساخت هزار مدرسه جایگزین کانکسی در مناطق محروم کشور تا مهر ماه با مشارکت بنیاد برکت
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود