تاریخ انتشار:1400/11/6
هشدار هواشناسی بوشهر درباره تلاطم خلیج فارس و کاهش دما

هشدار هواشناسی بوشهر درباره تلاطم خلیج فارس و کاهش دما

اقتصاد سرامد - هواشناسی بوشهر با اشاره به وزش باد شدید و تلاطم دریا و به دنبال آن کاهش محسوس دما، به دریانوردان و کشاورزان هشدار داد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که صبح تا بعد از ظهر فردا (پنج‌شنبه ۷بهمن) به سبب وزش باد شدید جنوب شرقی قسمت شمالی خلیج فارس و سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر از بندر دیلم تا سواحل تنگستان و از بعدازظهر فردا تا عصر دوشنبه (۷ تا ۱۱ بهمن) به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس و سواحل استان به ویژه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان به تناوب مواج خواهد بود.
 
فرج‌اله شکوهی پور افزود: پیش‌بینی می‌شود در مدت یاد شده به‌ویژه در ساعاتی از جمعه و شنبه سرعت وزش باد در مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر برسد.
 
وی تاکید کرد: توصیه می‌شود در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.
 
مدیر کل هواشناسی استان همچنین گفت: در ساعاتی از وقت فردا تا اوایل روز جمعه در برخی از مناطق استان بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.
 
وی همچنین از کاهش محسوس دما خبر داد و گفت: از جمعه (۸ بهمن) همزمان با نفوذه یک توده هوای سرد و وزش جریان‌های سرد شمال غربی روند کاهش دما در استان آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود از جمعه تا دوشنبه آینده (۸ تا ۱۱ بهمن) دمای هوا در استان به طور میانگین ۵ تا ۹ درجه سلسیوس کاهش یابد.
 
شکوهی‌پور ادامه داد: کاهش دما در مناطق مرتفع به‌ویژه در شهرستان‌های جم، دشتستان و دشتی شدیدتر خواهد بود.
 
وی عنوان کرد: این میزان کاهش دما باعث ایجاد تنش دمایی و احتمال سرمازدگی در مزارع و باغ‌ها خواهد شد که برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی باید تدابیر لازم صورت گیرد.

برچسب ها : اقتصاد دریا هواشناسی بوشهر

اخبار روز
ضمیمه