بهبود وضعیت حملونقل دریایی، مهمترین دغدغه کارشناسان و مدیریت سازمان بنادر
اقتصاد سرامد - نخستین نماینده ایران در سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) با اشاره به اینکه بهبود وضعیت حملونقل دریایی، مهمترین دغدغه کارشناسان و مدیریت سازمان بنادر است، گفت: هیات اندیشهورز به عنوان آیینه مدیریت و عملکرد این سازمان، میتواند کمک شایانی به پیشرفت فعالیتها در حوزه دریایی و بندری داشته باشد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، حسینعلی قلیزاده در رابطه با برگزاری نشستهای هیات اندیشهورز این سازمان و اثرات مطلوب بهره مندی از نظرات کارشناسان دریایی و بندری در بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: گردهم آمدن و تبادل نظر افراد کارشناس و با تجربه در حوزه دریایی و بندری که با طرح مسائل در ۲ بخش درون سازمانی و برون سازمانی با محوریت سازمان بنادر و دریانوردی انجام میشود از اهمیت بسیار بالایی برای حملونقل دریایی کشور برخوردار است و میتواند در صورت جمعبندی مطلوب موجب بهبود وضعیت دریایی و بندری کشور را رقم بزند.
این صاحبنظر حوزه حمل ونقل دریایی ادامه داد: مسائل حوزه دریایی و بندری، تخصصی و نیازمند ارائه نظر از سوی افراد با تجربه است و اثرگذار بودن جلسات بستگی به میزان عملیاتی شدن نتیجه و جمعبندی مباحث از سوی سازمان بنادر و دریانوردی دارد.
مدیرکل اسبق بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی میتواند از نتایج مجموعه نشستهای هیات اندیشهورز در راستای بهبود سیاستگذاری و روشها استفاده کند و در مسیر پیشرفت حوزه دریایی و بندری کشور گام بردارد، عنوان کرد: به طور مثال حملونقل دریای کشور در مسائل مختلفی نظیر نیروهای متخصص دریایی با کمبودها و مشکلاتی روبرو است و در این رابطه باید از سوی سازمان بنادر و دریانوردی چارهاندیشی شود.
قلیزاده با اشاره به اینکه رفع موانع حوزه دریایی و بندری، غربالگری مسائل، تسهیل حملونقل دریایی، بهبود خدماترسانی شناورها، مقوله حاکمیت ملی، توسعه دریامحور، مسائل مربوط به دریانوردان و...از جمله مهمترین مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بهرهمندی از نظر نخبگان دریایی و بندری موجب میشود تا شاهد بهبود وضعیت دریایی و بندری کشور باشیم.
وی با بیان اینکه هیات اندیشهورز، آیینه مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی است، اظهار داشت: در مجموعه نشستهای هیات اندیشهورز سازمان بنادر و دریانوردی به این جمعبندی میرسیم که چه بخشهایی از حملونقل دریایی کشور نیازمند تغییر و تحول است و باید در راستای اصلاح وضع موجود گام برداریم.
برچسب ها : اقتصاد دریایی حمل و نقل دریایی بنادر
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار