تاریخ انتشار:1401/2/5

جزئیات ارائه تسهیلات برای خرید کشتیهای جام جهانی
اقتصاد سرامد - مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر حمایت از شرکتهای حمل و نقل دریایی برای توسعه گردشگری و سفرهای دریایی به مقصد قطر به ویژه در ایام جام جهانی گفت: برای خرید و واردات شناورهای دریایی اگر قانون و منابع اجازه دهد، تسهیلات لازم را به شرکتها پرداخت میکنیم.
به گزارش اقتصاد سرآمد، حسین عباس نژاد در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: هر حمایتی که در راستای توسعه گردشگری دریایی و سفرهای دریایی نیاز باشد -به ویژه در ایامی که نزدیک به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستیم- انجام خواهیم داد و اگر در این زمینه نیاز به افزایش تعداد خطوط کشتیرانی یا ناوگان حملونقل داشته باشیم شرکتهای متقاضی را حمایت خواهیم کرد و به آنها تسهیلات لازم را پرداخت میکنیم.
وی درباره اعطای تسهیلات برای خرید شناورهای مسافری و تفریحی اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و قطر و برنامهریزی برای افزایش و توسعه گردشگری دریایی به ویژه در ایام جام جهانی، اگر شرکتی تقاضای خرید شناور داشته باشد تسهیلات لازم را پرداخت خواهیم کرد تا شرکت مورد نظر بتواند شناور خود را از محل تولید داخلی تأمین کند اما برای واردات شناور، تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اگر یک شرکت حمل و نقلی درخواست خرید شناور خارجی را داشته باشد تنها در صورتی که مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را مبنی بر نبود مشابه داخلی دریافت کند میتوانیم به آن هم تسهیلات بدهیم چرا که قانون حمایت از تولید اجازه اعطای تسهیلات به شرکت ها را برای خرید هر گونه تجهیزات و کالاهایی که مشابه داخلی آن تولید میشود را به ما نمیدهد.
عباس نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند خط کشتیرانی برای ایام جام جهانی به مقصد قطر راه اندازی خواهد شد، گفت: در حال حاضر برنامهریزی برای راه اندازی خط کشتیرانی از بنادر بوشهر و کیش را به مقصد دوحه در دستور کار قرار دادیم و این دو خط راه اندازی خواهد شد اما اگر خطوط کشتیرانی دیگری قرار باشد به این دو اضافه شود باید آن را بررسی کنیم و ببینیم که از نظر اقتصادی و تقاضاهای موجود در بازار توجیه دارد یا خیر و اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد، مسلما از آن هم حمایت میکنیم. به عنوان مثال خط کشتیرانی خرمشهر -دوحه نیز به دلیل نزدیکی این دو بندر میتواند به صرفه باشد اما باید دید تقاضای کافی برای آن وجود دارد یا خیر؟
وی همچنین درباره تعیین قیمت بلیت سفرهای دریایی به ویژه در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: در ابتدا باید ببینیم که چه خطوطی راه اندازی میشود و هزینههای انجام هر سفر دریایی چقدر است. پس از آن قیمت بلیت را مشخص خواهیم کرد.
وی درباره اعطای تسهیلات برای خرید شناورهای مسافری و تفریحی اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و قطر و برنامهریزی برای افزایش و توسعه گردشگری دریایی به ویژه در ایام جام جهانی، اگر شرکتی تقاضای خرید شناور داشته باشد تسهیلات لازم را پرداخت خواهیم کرد تا شرکت مورد نظر بتواند شناور خود را از محل تولید داخلی تأمین کند اما برای واردات شناور، تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اگر یک شرکت حمل و نقلی درخواست خرید شناور خارجی را داشته باشد تنها در صورتی که مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را مبنی بر نبود مشابه داخلی دریافت کند میتوانیم به آن هم تسهیلات بدهیم چرا که قانون حمایت از تولید اجازه اعطای تسهیلات به شرکت ها را برای خرید هر گونه تجهیزات و کالاهایی که مشابه داخلی آن تولید میشود را به ما نمیدهد.
عباس نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند خط کشتیرانی برای ایام جام جهانی به مقصد قطر راه اندازی خواهد شد، گفت: در حال حاضر برنامهریزی برای راه اندازی خط کشتیرانی از بنادر بوشهر و کیش را به مقصد دوحه در دستور کار قرار دادیم و این دو خط راه اندازی خواهد شد اما اگر خطوط کشتیرانی دیگری قرار باشد به این دو اضافه شود باید آن را بررسی کنیم و ببینیم که از نظر اقتصادی و تقاضاهای موجود در بازار توجیه دارد یا خیر و اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد، مسلما از آن هم حمایت میکنیم. به عنوان مثال خط کشتیرانی خرمشهر -دوحه نیز به دلیل نزدیکی این دو بندر میتواند به صرفه باشد اما باید دید تقاضای کافی برای آن وجود دارد یا خیر؟
وی همچنین درباره تعیین قیمت بلیت سفرهای دریایی به ویژه در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: در ابتدا باید ببینیم که چه خطوطی راه اندازی میشود و هزینههای انجام هر سفر دریایی چقدر است. پس از آن قیمت بلیت را مشخص خواهیم کرد.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور جام جهانی بنادر
اخبار روز
-
طلای جهانی در آستانه ثبت افزایش هفتگی
-
سقوط آزاد قیمت دلار در راه است؟
-
راهاندازی قطارهای فوقالعاده در مسیرهای پُرتردد برای تاسوعا و عاشورا
-
اصلاح ۶۴ نقطه پرتصادف طی سه ماه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی کشور
-
فروش بلیت برای پروازهای ساعات شب جعلی و غیرمجاز است
-
اتمام عملیات بازسازی باند فرودگاه تبریز
-
نخستین پرواز خارجی پس از بازگشایی آسمان ایران در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست
-
بهترین وضعیت خطوط ریلی اصفهان در ۴ سال اخیر
-
رهاسازی میلیونها بچهماهی در رودخانههای گیلان
-
طلای جهانی سر به زیر ماند
-
رشد حیرت انگیز آبزیپروری در جهان مبتنی بر غلبه گونههای غیر بومی همراه با ریسک پنهان
-
خطر بروز تصادف را در مسیرهای باریک افزایش داده
-
بیانیه انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی در تجلیل از وحدت ملی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
-
عزم جدی دولت برای تقویت بنیه پلیس و جبران خسارات وارده از جنگ تحمیلی
-
نرخ دلار در روزهای آینده کاهشی است؟
-
حملونقل جادهای محور جابجایی زائران اربعین شد
-
برقراری پروازهای هما از مشهد به مقاصد زاهدان، چابهار، دبی، استانبول و بمبئی
-
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
-
تبدیل قزوین به هاب حملونقل منطقهای و ملی با سرمایهگذاری هدفمند در توسعه فرودگاه و تقویت خطوط
-
شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند