تاریخ انتشار:1401/2/20
تسهیلات و تخفیف ثبت کشتی و‌حق پرچم برای کشتی هایی با تکنولوژی سبز

تسهیلات و تخفیف ثبت کشتی و‌حق پرچم برای کشتی هایی با تکنولوژی سبز

اقتصاد سرامد - موسسه ثبت کشتی‌های سنگاپور به کشتی هایی با تکنولوژی های سبز و کم بودن آلایندگی، تسهیلات و تخفیف های ثبت کشتی اعطا می کند.

به گزارش اقتصاد سرآمد، سنگاپور اولین کشوری است که مشوق‌های مالی قابل توجهی را برای تشویق مالکان کشتی تحت پرچم به منظور سرعت بخشیدن به  کربن‌زدایی مطابق با استانداردهای IMO، در نظر گرفته است. این برنامه شامل کاهش هزینه های اولیه و سالانه بین ۲۰ تا صددرصد برای کشتی هایی می شود که به تازگی ثبت شده اند و یا اقدامات لازم برای بهینه سازی در مصرف انرژی را اتخاذ کرده اند.طبق آخرین گزارش‌ها، موسسه ثبت کشتی‌های سنگاپور (SRS) که در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده، سنگاپور را در میان پنج کشور بزرگ صاحب پرچم جهان قرار داده است. طبق آمار، SRS بیش از ۴۴۰۰ کشتی تحت پرچم دارد که در مجموع بیش از ۹۶ میلیون تن ناخالص را شامل می شود. 
 
ناوگان تحت پرچم سنگاپور در حال حاضر یکی از جوان ترین ناوگان ها در دنیا است، اما از آنجا که رجیستری ها در سال های اخیر به طور فزاینده ای برای جذب تناژ بیشتر رقابتی شده اند، این برنامه جدید سنگاپور برای جذب کشتی های جدید و در عین حال تشویق به تلاش بیشتر برای کربن زدایی طراحی شده است. مشوق های جدید از ۱ می ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ اعمال می شود.
 
اداره بنادر و دریانوردی سنگاپور (MPA) اعلام کرد: اصل کلیدی برنامه "کشتی های سبز"، اعطای پاداش و تسهیلات به مالکان کشتی‌هایی است که داوطلبانه راه‌حل‌هایی را برای مطابقت با استانداردهای نظارتی زیست‌محیطی تعیین‌شده توسط IMO اتخاذ می‌کنند. MPA این برنامه را با الزامات شاخص طراحی بازده انرژی (EEDI) مارپل که از اول آوریل اجرایی شده است، مطابقت می دهد.
 
کشتی های مجهز به موتورهایی که قادر به استفاده از سوخت‌های کم کربن یا معادل LNG مانند bioLNG، اتان و متانول یا سوخت های کربن صفر مانند آمونیاک یا هیدروژن هستند، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند؛ کشتی‌های جدیدی که در سنگاپور ثبت می شوند، تخفیف‌هایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد برای هزینه ثبت اولیه و مالیات بر تناژ سالانه دریافت می‌کنند. کشتی هایی که در مرحله رجیستری هستند و استانداردهای جدید را اتخاذ می کنند واجد شرایط کاهش هزینه ها بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد هستند. صاحبان کشتی‌هایی که واجد شرایط باشند، یک مدرک شناسایی "سبز" دریافت می کنند.

برچسب ها : اقتصاد دریا محور سازمان بنادر محیط زیست

اخبار روز
ضمیمه