تاریخ انتشار:1401/3/3
۱۲ سند همکاری بین ایران و عمان امضا شد

۱۲ سند همکاری بین ایران و عمان امضا شد

اقتصاد سرامد -  ایران و عمان ۱۲ سند همکاری در حوزه های سیاسی، حمل و نقل ، همکاری های دیپلماتیک، اقتصادی و گردشگری امضا کردند.

به گزارش اقتصادسرآمد، ۱۲ سند همکاری میان مقامات ارشد دو کشور ایران و عمان در حوزه های انرژی، سیاسی، حمل و نقل، همکاری های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی به امضا رسید.

 این اسناد توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتایان عمانی آنها به امضا رسید.

گفتنی است، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان دوشنبه و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم عمان شد، این اولین سفر رئیس جمهور ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

ریاست جمهوری اسلامی ایران و سلطان عمان در بیانیه مشترکی بر نقش مثبت و سازنده بخش خصوصی دو کشور تأکید کرده و ابراز امیدواری کردند فعالیت های بخش خصوصی به افزایش حجم سرمایه گذاری و مبادلات تجاری بین دو کشور بینجامد. آنان همچنین از امضای موافقتنامه ها و یادداشت های تفاهم جهت نهادینه سازی همکاری در زمینه سرمایه گذاری، ورزشی، کشاورزی، شیلات، دامپروری، حمل و نقل دریایی، لجستیک، بنادر و نفت و گاز استقبال نمودند.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر عمان

اخبار روز
ضمیمه