توسعه سواحل مکران نگاه ویژه دولت سیزدهم را می طلبد
اقتصاد سرامد - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، توسعه حملونقل دریایی را یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران عنوانکرد و گفت: باید در راستای توسعه بندری و دریایی کشور گامهای جدی و بلندی برداشته شود.
به گزارش اقتصاد سرامد، اقبال شاکری در گفتوگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی کشور نسبت به سایر شقوق حمل و نقل کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر توسعه یافته است، اظهار داشت: باید در راستای توسعه بندری و دریایی کشور گامهای جدی و بلندی برداشته شود و شاهد توسعه و تجهیز حمل و نقل دریایی باشیم چرا که این مد حمل و نقل از مزیتهای ویژهای نسبت به سایر شقوق حمل و نقل برخوردار است.
وی ادامه داد: ایمن بودن، کم هزینهتر بودن و طی مسافت کمتر از مهمترین ویژگیهای حمل و نقل دریایی است و اگر بتوانیم رویکردها را نسبت به توسعه این مد حمل و نقل تغییر دهیم و شاهد اشاعه فرهنگ دریایی باشیم به طور حتم اتفاق بسیار خوشایندی برای اقتصاد ایران رخ داده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی کمتر توسعهیافتگی حمل و نقل دریایی کشور، عدم توسعه سواحل بوده است، عنوان کرد: با عقب ماندگی تاریخی در بخش توسعه سواحل روبرو هستیم و باید توسعه سواحل به صورت جدی و در کمترین زمان ممکن در دستورکار قرار گیرد.
شاکری افزود: باید نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه سواحل مکران باشد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با توسعه سواحل مکران باید در این راستا شاهد اقدامات عملی باشیم و توسعه سواحل مکران را در دولت مردمی رقم بزنیم.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه نسبت به توسعه بنادر و به ویژه بنادر جنوبی اقبال عمومی وجود دارد، گفت: ظرفیتهای بسیار خوبی در بنادر ایران و به ویژه بنادر جنوبی وجود دارد و باید بدانیم که این بنادر از مزیتهای نسبی نسبت به سایر بنادر منطقه به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی برخوردار هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی به دلیل کاهش مسافت موجب میشود، هزینهها به میزان یک سوم کاهش یابد، اظهار داشت: به همین منظور توسعه ظرفیتهای دریایی و بندری کشور و سوق دادن اقتصاد ایران به سمت حملونقل دریایی باید در دستورکار قرار گیرد.
شاکری با تاکید بر اینکه توسعه حملونقل دریایی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید از ظرفیتهای کریدور شمال جنوب به خوبی بهرهمند شویم و در عین حال به کریدور شرق غرب نیز توجه جدی داشته باشیم چرا که از این پتانسیل برخودار هستیم که به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و استراتژیکی کشور در حوزه ترانزیت و حمل و نقل دریایی چه در سطح منطقه و چه در سطح بین الملل به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کنیم.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور بنادر حمل و نقل
-
مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناور در بندر بوشهر برگزار شد
-
تأکید بر توسعه همکاریهای مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در راستای ارتقای خدمترسانی به زائران
-
ایجاد کنسرسیوم دریایی ایران و روسیه، دستور کار نشست ماخاچقلعه
-
حرکت صنعت شیلات بهسوی تولید پایدار با تلفیق دانش فنی و انرژیهای تجدیدپذیر
-
خوزستان، بازیگر کلیدی در اقتصاد دریامحور ایران
-
اینچهبرون، هسته تحول اقتصادی استان گلستان و دروازه تجارت ایران با آسیای مرکزی است
-
منطقه آزاد اینچهبرون، نقطه تلاقی امنیت، تجارت و توسعه شمال شرق کشور است
-
توسعه سریع منطقه آزاد اینچهبرون حاصل مدیریت جهادی و پیگیریهای مستمر است
-
رایزنی ایران و روسیه برای ارتقای همکاریها در زمینه حملونقل دریایی
-
ناوگان مسافری روی ریل نوساز راهآهن
-
«زنجیره سرد» حلقه مفقوده صادرات شیلات ایران
-
سوخت آینده از آفریقا میآید!
-
گرانی بلیت هواپیما در سایه سیاستهای ارزی
-
بازی دوگانه چین با کشتیرانی جهان
-
اتصال محور تجاری شمالگان با کریدور شمال - جنوب برقرار میشود؟
-
«روایت آبی» محفلی ارزشمند برای اهالی رسانه های دریایی کشور
-
«اقتصادسرآمد» دوباره نمونه دریایی شد
-
«مجتمع قرهبرون» در منطقه آزاد مازندران؛ نمونهای موفق از زنجیره کامل تولید تا صادرات در بخش شیلات
-
بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از واحدهای نمونه تولید خوراک و فرآوری آبزیان در منطقه آزاد مازندران
-
اجرای رویههای مناطق آزاد در مازندران از هفته آینده
