تاریخ انتشار:1401/3/16
اهتمام دولت سیزدهم به اجرایی کردن راهبرد اقتصاد دریاپایه

اهتمام دولت سیزدهم به اجرایی کردن راهبرد اقتصاد دریاپایه

اقتصاد سرامد -  عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم به اقتصاد دریا پایه به عنوان یک راهبرد مهم اقتصادی، تاکید کرد: دولت مصمم است تا برای اجرایی کردن اقتصاد دریایی، از همه ظرفیت‌های موجود بندری و دریایی استفاده بهینه کند.

به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا اله یار در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در مراحل نهایی است که این امر موجب می گردد که بتوانیم از ظرفیت بنادر استفاده بهینه داشته باشیم و شاید اگر به خوبی بهره برداری شود نیازمند به اقتصاد مبتنی بر نفت کمتر خواهد شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان دریایی و استفاده از کشتی های رو-رو مورد توجه است، گفت: بنادر استان گیلان به خصوص بندرانزلی شاهراه ترانزیتی منطقه محسوب می گردد و با توجه به طرح جامع تعریف شده انتظار داریم شاهد افزایش ترانزیت و تعاملات بنادر گیلان با کشورهای منطقه باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال گفت: یکی از موضوعاتی که انتظار می‌رود بیشتر مورد توجه قرار گیرد، رویکرد دانش‌بنیان است و در همین راستا دو قرارداد برای تجهیز بندر انزلی منعقد شده است.
اله ادامه داد: یکی از قراردادها توسط مرکز دانش بنیان داخلی برای ساخت ۴ عدد لودینگ آرم به امضا رسیده و پس از ساخت در اختیار بندر انزلی قرار می‌گیرد. همچنین یکی از تجهیزاتی که نیازمند خرید خارجی بودیم ریچ استاکر بود که برای اولین بار در داخل تولید و برای انزلی خریداری می شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای تولید دانش بنیان بیش از پیش نیازمندیهای کشور را در داخل تولید کرده و نیاز به خارج را به صفر برسانیم.

برچسب ها : اقتصاد سرامد اقتصاد دریا بنادر

اخبار روز
ضمیمه