تاریخ انتشار:1401/3/29
سازمان بنادر شرایط مطلوبی براى سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر فراهم کرده است

سازمان بنادر شرایط مطلوبی براى سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر فراهم کرده است

اقتصاد سرامد - عضو اتاق بازرگانی ایران پسکرانه بنادر را بهترین فرصت برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر توصیه می شود سرمایه گذاران، بطور جدی سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر را بررسی کنند.

به گزارش اقتصاد سرامد، علی شمس درباره حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به پایگاه اطلاع رسانی بنادر و دریانوردی، گفت: یکی از چالش های مهمی که اقتصاد کشور با آن مواجه شده، برجام است؛ خیلی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، آینده کاری خود را به برجام و مذاکرات گره زدند، این در حالی است که چنین روندی باعث توقف رشد و توسعه می شود.
 
وی تصریح کرد: زمانی کشور، مسیر توسعه را طی می کند که در فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاری انجام شود، وقتی سرمایه گذاری به هر دلیل متوقف و یا معطل شود، فرآیند رشد بسیار کند و در درآمد ملی نزولی می شود.
 
این فعال اقتصادی گفت: یکی از بخش های اقتصاد که نیاز به سرمایه گذاری دارد، پسکرانه بنادر است، در حال حاضر بنادر جنوبی و شمالی کشور بسیار فعال شدند و مذاکراتی که دولت سیزدهم با کشورهای همسایه دارد، سیگنال های مثبت را مخابره می کند.
 
وی با اشاره به اینکه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر طی چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده از اینرو توصیه می شود که سرمایه گذاران، فرصت های سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر را بررسی کنند، گفت: سازمان بنادر؛ در زمینه تشویق سرمایه گذاران، اعطای تسهیلات و در نظر گرفتن تخفیف ها، فرصت های سرمایه گذاری خوبی ایجاد کرده است بدین جهت، سرمایه گذاری در این حوزه می تواند سودده باشد.
 
شمس خاطرنشان کرد: برای آنکه تمایل و‌ رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر افزایش پیدا کند، وزارت صمت و سازمان بنادر کارگروه مشترک ایجاد کنند تا فرصت های سرمایه گذاری بی واسطه در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.

برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اقتصاد سرامد

اخبار روز
ضمیمه