خلأ موجود واردات و تولید داخل را قاچاق پُر می‌کند

واردات پارچه با تولید داخل همخوانی ندارد

رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان تهران گفت: واردات پارچه به کشور با مصرف و تولید پارچه‌های داخلی همخوانی ندارد، طبیعتا خلأ موجود بین واردات و تولید داخل را قاچاق پُر می‌کند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، مجتبی جعفری رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان تهران ، گفت: سه هزار واحد صنفی جوازدار و حدود پنج هزار کاسب فعال در سطح شهر تهران در این صنف فعالیت می‌کنند.وی افزود: رسته‌های پارچه، پرده، چادر و تمام منسوجات زیرمجموعه اتحادیه پارچه‌فروشان تهران فعالیت دارند.
رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان تهران با اشاره به تشکیل اتاق فکر و به کارگیری نیروهای جوان تحصیلکرده در این اتحادیه تصریح کرد: با بررسی نظرات اعضا و شناسایی مشکلات، برنامه‎‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت یکساله و چهارساله تدوین شد و در این مسیر موفقیت‌هایی هم کسب کردیم.
جعفری با بیان اینکه اوضاع منسوجات نسبت به چهارسال پیش وضع بهتری دارد، گفت: در حوزه پارچه و طراحی پارچه از سالهای بسیار دور حرف برای گفتن داریم به عنوان مثال در برخی سالن‌های پیشرفته کشورهای اروپایی از آیتم‌های ما استفاده و در دنیا به نام خودشان مطرح می‌کنند.وی اضافه کرد: ارزش افزوده باید از مصرف‌کننده نهایی اخذ شود، در حالی که هم‌اکنون از تولیدکننده و توزیع‌کننده دریافت می‌شود.
جعفری گفت: طبق آمار گمرک، واردات پارچه به کشور با مصرف و تولید پارچه‌های داخلی همخوانی ندارد، طبیعتا خلأ موجود بین واردات و تولید داخل را باید قاچاق پُر کند، بنابراین ما باید اجازه واردات دهیم اما در مقابل تولیدمان را به گونه‌ای حمایت کنیم که در برابر واردات و قیمت تمام شده حرف برای گفتن داشته باشد.
رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان تهران با بیان اینکه قیمت تولید شده، هزینه‌های جانبی و توزیع پارچه از جمله موارد تعیین قیمت پارچه است، گفت: با توجه به آنکه نرخ سود (پارچه ایرانی ۱۰ درصد و پارچه خارجی ۱۵ تا ۲۵ درصد) فروشندگان بالا و پایین شهر یکی است ولی به دلیل آنکه هزینه‌های جاری یک مغازه در پایین شهر با هزینه‌های جاری یک مغازه در بالای شهر با هم برابر نیست، فروشندگان نمی‌توانند آن جنس را با یک قیمت عرضه کنند.
  واردات پارچه با تولید داخل همخوانی ندارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه