خیرالله خادمی: پروژه‌های آزادراهی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

متوسط آزادراه‌های ساخته‌شده در ۱۵ سال گذشته ۸۶ کیلومتر سالانه بوده است

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه پروژه‌های آزادراهی کشور به طول ۲۹۱ کیلومتر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: آزادراه شیراز به اصفهان ۲۲۵ کیلومتر آسفالت شده و در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش اقتصادسرآمد، خیرالله خادمی در نشست خبری در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل لجستیک و صنایع وابسته، اظهار کرد: در بخش کلان برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند را اولویت‌بندی کنیم و طی یک سال آینده تحویل دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش ریلی پنج پروژه به طول ۵۶۱ کیلومتر داریم که اولین پروژه آن راه‌آهن زاهدان به خاش بود که اخیرا بهره‌برداری شد و حدود ۴۰۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز در قالب چهار پروژه دیگر بهره‌برداری می‌شود که در آن صورت سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شود و یک پروژه ریلی جدید هم پایان می پذیرد.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: متوسط ساخت ریل کشور در ۱۵ سال گذشته حدود ۲۰۰ کیلومتر در سال بوده، بعد از انقلاب هم سالانه ۱۵۶ کیلومتر ریل ساخه شده، بنابراین اگر بتوانیم در یک سال ۵۶۱ کیلومتر ریل تحویل دهیم، عدد قابل توجهی است که می‌تواند اتفاق خوبی برای شور باشد.
خادمی با بیان ایکه در بخش آزادراهی هم پنج پروژه در اولویت قرار دادیم، گفت: پیشرفت این پروژه‌ها بالاتر از ۸۰ درصد است و ۲۹۱ کیلومتر طول دارند که می‌تواند در یک سال آینده تمام شود. این پنج پروژه شامل فاز دوم آزادراه تهران-شمال، آزادراه شیراز به اصفهان، گلوگاه باقیمانده منجیل به رودبار، تبریزر به مرند و آزادراه مراغه به هشترود است.
وی ادامه داد: متوسط آزادراه‌های ساخته‌شده در ۱۵ سال گذشته ۸۶ کیلومتر سالانه بوده است، در ۱۰ سال اول انقلاب آزادراهی نساختیم و در سال‌های بعدی هم سالانه ۸۰ کیلومتر آزادراه ساخته شده، بنابراین اگر ۲۹۱ کیلومتر آزادراه ساخته شود، نزدیک به ۳.۵ برابر سالانه است. این اتفاق هم شدنی است، چون این پروژه‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، از جمله آزادراه شیراز به اصفهان با ۲۲۵ کیلومتر آسفالت شده و در ماه‌های آینده بهره‌برداری می‌شود.
متوسط آزادراه‌های ساخته‌شده در ۱۵ سال گذشته ۸۶ کیلومتر سالانه بوده است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه