اجتماع بزرگ تهران برای حاج قاسم؛ حضور مهمانانی از 100 کشور جهان

 رئیسی: گرامیداشت شهید سلیمانی، تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت از نظام سلطه

گروه سیاست - مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور گسترده مردم و مهمانانی از 100 کشور جهان حضور در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. 
سردار سلامی فرمانده سپاه، سردارقاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، مهدی چمران رئیس شورای شهر، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حضور داشتند.خانواده شهید سلیمانی و شخصیت‌هایی از کشورهای محور مقاومت نیز از مهمانان دیگر این مراسم بودند.
مبارزات شهید سلیمانی در کشورهای حوزه مقاومت
 قهرمانانه بود
ابو فدک المحمداوی جانشین حشدالشعبی در ابتدای این مراسم به بیان مطالبی پرداخت.جانشین حشدالشعبی گفت: در همه مراحل و اتفاقات عراق حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی داشت. درست است که مهم ترین محور و دغدغه این شهید بزرگوار فلسطین بود اما ایشان هیچگاه از مسئله مقاومت در لبنان غافل نشد و غم عراق را نیز داشت.
وی با اشاره به تلاش های حاج قاسم سلیمانی برای آزاد شدن عراق از تروریست های تکفیری، افزود: شهید سلیمانی همواره تلاش می کرد عراق کشوری آزاد باشد و مستقل اداره شود.
جانشین حشد الشعبی گفت: حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس رهبری مقاومت عراق را بر عهده داشت، همچنین بعد از آن که سوریه مورد هجمه قرار گرفت به آنجا رفت و مجاهدت های زیادی را انجام داد.وی گفت: مبارزات شهید سلیمانی در کشورهای حوزه مقاومت قهرمانانه بود و ایشان به خاطر این مبارزات بارها مورد تهدید قرار گرفته بود.جانشین حشد الشعبی تصریح کرد: من در مقابل ملت ایران و خداوند گواهی می دهم که عزیمت شهید سلیمانی به یک طرف و آن توطیه در طرفی دیگر قرار داشت و با همان همتی که مقاومت را در عراق رهبری کرد در لبنان به مبارزه پرداخت همه این صحنه ها و میدان ها ایشان را از مساله یمن غافل نکرد و هیچ روزی ایشان مسأله اشغالگری در افغانستان را فراموش نکرد.
وی ادامه داد: عاملان ترور سردار سلیمانی هرگز خواب راحتی نخواهند داشت. 
اجرای گروه سرود اقوام ایرانی و مداحی حسین طاهری
در ادامه این مراسم گروه سرود اقوام ایرانی به اجرای سرود پرداخت.حسین طاهری در ادامه این مراسم به مداحی پرداخت.
 زینب سلیمانی:  مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش گرفته و مشکلات مردم را با فداکاری حل کنند
در ادامه این مراسم زینب سلیمانی فرزند شهیدسلیمانی ضمن قدردانی از مردم برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردا سلیمانی گفت: از مردم کرمان برای استقبال خوب از مهمانان حاج قاسم قدردانی می‌کنم.
وی تصریح کرد: آنچه امروز اهمیت دارد این است که امروز تمام مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش گرفته و مشکلات مردم را با فداکاری حل کنند.زینب سلیمانی دختر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حقا که چنین ملتی شایسته فداکاری و جان فدایی است. آنچه امروز اهمیت دارد این است که تمام مسئولان راه و مرام شهید سلیمانی را در پیش گرفته و گره های کوچک و بزرگ زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و آینده بهتری را برای فردای این مردم رقم بزنند.
وی افزود: ان‌شاءالله با توجه به و تاثیر همین مرام و اندیشه بتوانیم حق این مطلب را ادا کنیم و موجبات رضایت خداوند متعال و نزول رحمتش را برای این ملت و کشور عزیز فراهم کنیم.
زینب سلیمانی ادامه داد: حال و هوای این روزها یادآور تشییع شهید سلیمانی در دی ماه ۹۸ است. مردم عزیز ما امسال قدم‌های بزرگی برداشتند؛ دست تک تک شما را می‌بوسم و قدردان محبت‌های شما هستم.
شهید سلیمانی به دنبال دفع شر و ظلم در منطقه بود
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که در محل مصلی تهران برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره شهید بزرگوار و نام آور، قهرمان مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی را گرامی می‌داریم و به روح بلندش درود می‌فرستیم. از همه ملت ایران به ویژه جوانان غیور به دلیل پاسداشت یاد و خاطره این قهرمان ملی سپاسگزارم.رئیس جمهور عنوان کرد: بدون تردید پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره قهرمان ملی و امت اسلامی پاسداشت همه ارزش‌های الهی است. گرامیداشت شهید سلیمانی؛ چهره جهانی مبارزه با استکبار، تجلیل از تمام خوبی‌ها و دلدادگی‌ها، اخلاص، اعلام نفرت و بیزاری از ظلم، استکبار و نظام سلطه است.
وی تصریح کرد: این گرامیداشت و حضور، عادی نیست بلکه همراه خود پیام و سخنی دارد. از یک سو پیام به همه آزادمردان و آزاد زنان عالم است که باید با ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم، ستم و استکبار راه را بر ستمگران سد کنند. از سوی دیگر پیام برای ظالمان و ستم پیشگام عالم نیز هست که بدانید شرایط شما رو به افول و نا امیدی است و انسان‌های تحول خواه، خداخواه و حق‌ها تعیین کننده هستند.رئیسی بیان کرد: این گرامیداشت پیام امید، نفرت و یاس را دارد. از یک سو برای از دست دادن یک بزرگ محزون هستیم و از سوی دیگر بسیار محزون هستیم و قلوب مؤمنین جریحه دار از دست دادن یک سرباز سرافراز و دلداده میهن اسلامی مان است. از سوی دیگر مفتخر و سربلند هستیم که شخصیتی نه به ایران بلکه به تمام مسلمانان جهان فکر می‌کرد و برای آزادی همگان هدف داشت.
رئیس جمهور با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی با نگاه به تحول، خاطرنشان کرد: طبق روایات انسان باید همواره خود را به دنبال تحول ببینند تا روز اول شأن بهتر از روز دوم و هفته دومشان برتر از هفته اولشان باشد. تحول فردی و شخصی اولین نکته شخصیت سردار سلیمانی بود واو می‌دانست جامعه سازی در گروی خودسازی است و کسی که امیر نفس نشود امکان ندارد یک شخصیت اثر گذار در جامعه بشری شود.وی اضافه کرد: تمامی پیشوایان و بزرگان ما ابتدا راه خودسازی را پیمودند و تقوای الهی پیشه کردند. انسان با تقوایی خود ساخته می‌تواند در جامعه فردی اثرگذار باشد. شهید سلیمانی این تحول را از خود آغاز کرد.
جمهوری اسلامی چرخه ساختن انسان‌های الهی است
رئیسی گفت: عشق به خدا، اهل بیت و صدیقه طاهره (س) او را انسان خودساخته ای پرورش داد. تاکید امام برای همه ما این بود خودسازی و رعایت تقوای الهی بود. نکته دوم سیره شهید سلیمانی بستر تحولی‌ای بود که شهید سلیمانی در آن قرار گرفته بود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بستر تحولی شهید سلیمانی بلدطیب نظام اسلامی بود، گفت: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام خمینی و امام خامنه ای است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی است. تاکید به شناخت مکتب شهید سلیمانی چون معیارها و شاخص‌های برای انسان پیرو مکتب الهی دارد، ما باید بدانیم جمهوری اسلامی چرخه ساختن انسان‌های الهی است و این چرخه توقف ندارد و چرخه رویش است.
وی اضافه کرد: شهدا و جانبازان ما در این چرخه متحول شدند و رویش پیدا کردند. این چرخه درون‌زا و زنده است و همواره در حال تحول است. شهید سلیمانی در این بستر و نظام که آن را حرم می‌خواند، رشد و پرورش یافته است. پس خود هم پرورش یافته این نظام و هم سند حقانیت این نظام است. همواره این بستر تحولی و رویش وجود دارد و انسان‌های فرهیخته و مجاهد و اثرگذار در این نظام اسلامی رشد و پرورش خواهند یافت.رئیسی خاطرنشان کرد: نکته دیگر جهاد تحول در میدان است که شهید سلیمانی در این جهاد بسیار برجسته بود. شخصیتی که اقداماتش در میدان، منحصر به فرد و ساختار سازی اش در میدان بود و اینکه برایش شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی و سوری و ایرانی و افغانی اهمیت نداشت و فقط به دنبال دفع شر و فساد بود.
 رئیسی: گرامیداشت شهید سلیمانی، تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت از نظام سلطه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه