با افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن خلیج‌فارس

هشدار دریایی سطح قرمز در استان بوشهر صادر شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: 12 و 13 ماه بهمن هر گونه تردد دریایی، اسکان و تفریح در نوار ساحلی ممنوع است.
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با روزنامه دریایی اقتصاد سرآمد با اشاره صدور هشدار دریایی سطح قرمز در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی حکایت از سرعت وزش باد در استان بوشهر و خلیج‌فارس دارد که بر این اساس خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر 11 و 12 بهمن ماه به شدت مواج و طوفانی می‌شود.
وی با تاکید بر اجتناب از تردد شناور در خلیج‌فارس و تفریحات دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر در مدت یاد شده تصریح کرد: هر گونه رفت‌وآمد شناور در خلیج‌فارس با هماهنگی دستگاه‌های مدیریت و کنترل می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طبق پیش بینی هواشناسی، به سبب وزش شدید باد در نوار ساحلی و مواج شدن دریا، از روز سه شنبه 11 بهمن تا اواخر وقت روز چهارشنبه 12 بهمن خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر به شدت مواج و طوفانی است.
وی ادامه داد: طی این مدت سرعت باد بیش از 80 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در سواحل 2 تا 3 متر و در فراساحل 3 تا 4 متر پیش‌بینی می‌شود.
شکوهی‌پور بر لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارت تأسیسات و سازه‌های دریایی و جلوگیرى از ترددهای دریایی شناورهای صیادی، تجاری، تفریحی و ممنوعیت کلیه فعالیت های تفریحی و شنا، تاکید کرد.
 هشدار دریایی سطح قرمز در استان بوشهر صادر شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه