مدیر راهبری نخبگان تحقیقاتی ارتش در گفت و گو با « اقتصاد سرآمد»:

نخبگان علمدار خدمت رسانی به جامعه هستند

گروه دانش بنیان- عطیه صفی زاده- مدیر راهبری نخبگان تحقیقاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال های اخیر با استفاده از ظرفیت نخبگان در تمام حوزه های تخصصی شاهد تحول عظیم در نیروی دریایی ارتش بوده ایم.
علوی با بیان این که حل مشکلات و گلوگاه ها ارمغان اعتماد و بها دادن به نخبگان جوان در تمام حوزه ها است، یادآور شد: اعتماد و ایمان به نخبگان باعث شده ارتباط عمیق بین ارتش و وجوانان نخبه ایجاد شده و به همین دلیل، پروژه های ارتش با سرعت بیشتری در حال انجام است.
وی با بیان این که نخبگان در ارتش مصباح پر نوری هستند که علمدار کمک وخدمت رسانی به جامعه هستند، تصریح کرد: در این راستا براساس مهارت و تخصص نخبگان، امور مختلف دریایی به آن ها سپرده شده است.
سید عباس علوی با تشریح این نکته که فرهنگ نخبه، نخبگی و نخبه پروری و نخبه باوری در سال های اخیر در فرهنگ کشور مرسوم شده است و پرچم دار این موضوع رهبر معظم انقلاب اسلامی است،اذعان کرد: تاکنون هیچ فردی همانند شخص رهبر معظم از نخبگان حمایت نکرده است و اگر حمایت های ایشان نبود این فرهنگ تا این حد ارتقا نمی یافت.
وی با یادآوری این که در دوران کرونا رهبر معظم انقلاب با نخبگان دیدار و گفت وگو کردند، این در حالی است که در آن زمان تمام دیدار های ایشان حذف شده بود و ‌فقط دو دیدار در آن زمان صورت گرفت که یکی از آن ها دیدار با نخبگان بود، اذعان کرد: این امر اهمیت موضوع را نشان می دهد و دیدار ایشان در دوران کرونا این پیام را به افراد دغدغه مند منتقل می کرد که باید با دقت نظر بیشتری با نخبگان برخورد وحمایت کنند.

مدیر راهبری نخبگان تحقیقاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که نخبگان بهترین و ارزش مندترین سرمایه های هر کشوری محسوب می شوند،افزود: قسمت اعظم هر پروژه و طرحی را نیروی انسانی تشکیل می دهد و زمانی که این نیروی نخبه و متخصص باشد و بتواند گلوگاه ها و چالش ها را حل کند بسیار ارزشمند است.
علوی ادامه داد: در دوسال اخیر اقدامات خوبی در حوزه نخبگان در ارتش نیروی هوایی صورت گرفت که در این راستا می توان به انتصاب امیر سرتیپ نصرالهی به معاونت علوم تحقیقات ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد.
وی ضمن تاکید بر تحول در ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر گفت: در حال حاضر بهترین پروژه های دریایی توسط نخبگان انجام می شود و بسیاری از چالش ها و مشکلات ارتش و نیروی دریایی توسط نخبگان حل شده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: در سال های اخیر با استفاده از ظرفیت نخبگان در تمام حوزه ها متخصص ها شاهد تحول عظیم در ارتش نیروی دریایی بوده ایم.
علوی با بیان این که حل مشکلات و گلوگاه ها ارمغان اعتماد و بها دادن به نخبگان جوان در تمام حوزه ها است، یادآور شد: اعتماد و ایمان به نخبگان باعث شده ارتباط عمیق بین ارتش و وجوانان نخبه ایجاد شده و به همین پروژه های ارتش با سرعت بیشتری در حال انجام است. 
وی با بیان این که نخبگان در ارتش مصباح پر نوری هستند که علمدار کمک وخدمت رسانی به جامعه هستند، تصریح کرد: در این راستا براساس مهارت و تخصص نخبگان امور مختلف دریایی به آن ها سپرده شده است.
مدیر راهبری نخبگان تحقیقاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به انعقاد قرداد با دانشگاه های برتر کشور برای بهره مندی از ظرفیت نخبگان گفت: در این خصوص بنیاد ملی نخبگان به دانشگاه دفاع ملی معرفی و این دانشگاه نخبگان را به ارگان های مختلف مرتبط می کند. در این راستا پروژه های مشترکی را دانشگاه ها،شرکت های دانش بنیان و غیره انجام داده و‌به اتمام رسانده ایم.
نخبگان علمدار خدمت رسانی به جامعه هستند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه