سازمان حفاظت محیط زیست:

مسئول ورود فاضلاب‌های صنعتی به دریا‌ها وزارت صمت و نیرو است

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مهمترین معضلات مربوط به آلودگی‌های دریایی به ورود فاضلاب‌های شهری و صنعتی به دریا‌ها و رودخانه‌های منتهی به دریا مربوط می‌شود، گفت: مسئولیت مستقیم این آلودگی‌ها به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو است.
به گزار ش اقتصادسرآمد، مجتبی ذوالجودی با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مهمترین معضلات مربوط به آلودگی‌هایی دریایی به ورود فاضلاب‌های شهری و صنعتی به دریاها و رودخانه‌های منتهی به دریا مربوط می‌شود، به ماناگفت: مسئولیت مستقیم این آلودگی‌ها به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو است.معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: ورود فاضلاب‌های خام شهری و روستایی به دریا و رودخانه های منتهی به دریا به معضل مهم زیست محیطی تبدیل شده است.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه رفع این معضل به عهده وزارت نیرو است، گفت: احداث سیستم تصفیه و جمع آوری فاضلاب های شهری در استان‌های ساحلی به عنوان راهکار از سوی سازمان محیط زیست به وزارت نیرو اعلام شده است.
ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته‌های خود یکی دیگر از معضلات محیط زیست دریاها را ورود فاضلاب های خام صنعتی به دریا و رودخانه های منتهی به دریا اعلام کرد و اظهار داشت: جلوگیری از ورود فاضلاب‌های خام صنعتی به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: احداث سیستم تصفیه و جمع آوری فاضلاب‌های صنعتی و نیز پایش برخط  بر آن در استان‌های ساحلی و جلوگیری از ورود فاضلاب‌های خام صنعتی به دریا و رودخانه‌های منتهی به دریا به عنوان راهکار به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.
ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار امیدواری کرد: با پیگیری و توجه وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، شاهد رفع معضل آلودگی‌های دریایی ناشی از ورود فاضلاب‌های خام صنعتی و شهری به دریاها باشیم.
مسئول ورود فاضلاب‌های صنعتی  به دریا‌ها وزارت صمت و نیرو  است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه