از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تا وعده های رییسی «اقتصاد سرآمد» گزارش می دهد

‌توقعات مردمی از وعده های دولت قابل ملاحظه نیست

گروه اقتصادجامعه – محمدطلا مظلومی، عضو کمیسیون انرژی و نماینده بهبهان در مجلس یازدهم در خصوص اوضاع و احوال نامساعد اقتصادی پس از گذشت یک سال و نیم از عمر دولت سیدابراهیم رئیسی به اقتصاد سرآمد، گفت: تا امروز بیش از 30 درصد از عمر دولت سیزدهم گذشته و تا به الان، دولت یک سری اقدامات انجام داده که البته کافی نیست و نگرانی مردم هم، نگرانی به جایی است. با توجه به وضعیت معیشتی جامعه و تورمی که در کشور وجود دارد، قدرت خرید مردم کم شده و ارزش پول ملی بسیار کاهش پیدا کرده و در همین راستا، سفره مردم، کوچک‌تر شده است.

باید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران
 را هم مدنظر قرار داد
وی افزود: مشخصاً انتقادهایی به عملکرد دولت وجود دارد، مثل افزایش بی‌رویه قیمت ارز و بالا رفتن تورم و گرانی در جامعه و وضعیت بد معیشت مردم و... که همه این‌ها آسیب‌های جدی به مردم وارد کرده است. در این موارد، هم عوامل داخلی و هم خارجی دخیل هستند و البته سوء مدیریت‌ها نیز موثر بوده که قابل انکار نیستند، اما باید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را هم مدنظر قرار داد.

شعار و گفتمان آقای رییسی، خنثی‌سازی تحریم‌ها بود
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: شعار و گفتمان آقای رییسی، خنثی‌سازی تحریم‌ها بود که با توجه به این موضوع لازم است که تیم اقتصادی دولت متناسب با رویکرد رییس دولت برای این موضوع برنامه‌هایی داشته باشد.
مظلومی اظهار داشت: تا به امروز برنامه‌ای که مردم از دولت انتظار داشته‌اند، تحقق پیدا نکرده است و می‌طلبد که در تیم اقتصادی آقای رئیسی، یک بازنگری و آسیب‌شناسی صورت بگیرد و نقاط ضعف، شناسایی و برطرف شود. برای ترمیم نقاط ضعف اگر تیم اقتصادی، قصور و کوتاهی کرده و در پی آن، توانمندی و قابلیت لازم برای جبران را ندارد، حتماً تمهیدات مناسبی باید در سریع‌ترین زمان، صورت بگیرد.
وی یادآور شد: اگر عواملی خارج از تیم اقتصادی و در کل مجموعه دولت وجود دارد که به قانون نیاز هست، باید لایحه به مجلس آورده شود تا ما با فراغ بال و گشاده‌رویی نسبت به این موضوعات تصمیم‌گیری کنیم، چون هدف، کمک به دولت و اقتصاد کشور و در نهایت ایجاد رضایت نسبی در کشور است. امروز همه باید پای کار باشند که چرخ اقتصاد کشور بچرخد و دیگر دنبال مقصر نباید گشت، زیرا مردم کار و خروجی مثبت از مسئولان را می‌طلبند.
نماینده بهبهان در ادامه بیان کرد: موضوعاتی که مطرح کردم، دغدغه‌های به جایی است که ما باید پاسخگوی آن‌ها باشیم. از مردم بابت حضور بسیار خوب مردم در صحنه های مختلف انقلاب تقدیر و تشکر می‌کنم و این تجمعات، پیامی برای بیگانگان دارد که ما هنوز پای نظام هستیم و یک پیام مهم هم برای دولت و مجلس داشت که مسئولان بدانند باید خواسته‌های مردم به عنوان ولی‌نعمت انقلاب تحقق پیدا کند.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: دولت در حال ارائه یک لایحه جدید به مجلس است که به موجب آن، سازمان بازرگانی و تجارت ایجاد و این بخش، از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت جدا می‌شود؛ در نهایت یک سازمان و یک وزارتخانه خواهیم داشت. این موضوع قرار است پس از بررسی در مجلس، ان‌شاا... اجرایی و عملیاتی شود.
وی افزود: بعد از تصویب این لایحه، افراد این سازمان و متولیان آن مشخص می‌شوند. فعلاً این لایحه به مجلس آمده، اما اعلام وصول شده است. شاید ساختار این سازمان که در مجلس مصوب می‌شود طور دیگری باشد و متولی آن وزارت صمت نباشد. این تلاش‌ها برای بهبود فضای اقتصادی مملکت است که امید دارم به واقعیت تبدیل شود.
مظلومی در ادامه در مورد اینکه چرا مقاومتی در ترمیم کابینه از سوی دولت به چشم می‌خورد؟ گفت: این تغییرات باید منجر به یک تحول شود و تغییر به این معنا است که حالت رکود فعلی و پس‌رفت را تبدیل به سیر صعودی کنیم تا برای مردم مشهود و ملموس باشد. این نگاه درست و برحقی است که مردم این مطالبات را از دولت سیزدهم دارند.
دولت وعده‌ها را پشت گوش نیانداخته اما توقعات مردم را هم در حد قابل ملاحظه، برآورده نشده 
نماینده بهبهان در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من، عملکرد دولت نشان از این ندارد که وعده‌ها را پشت گوش انداخته است، ولی توقعات مردم را هم در حد قابل ملاحظه، برآورده نکرده و ما قطعاً به حمایت مردم نیاز داریم. نگاه مردم به مسائل متفاوت است و آن‌ها مطالبه‌گر هستند و باید به این خواسته‌ها توجه ویژه شود. به باور من، ریشه اعتراضات اخیر در کشور، به مشکلات اقتصادی هم ربط داشت. در صورت بی‌توجهی به مردم، جایگاه اجتماعی دولت تضعیف می‌شود. در هر صورت امید است در زمان باقی‌مانده از دولت سیزدهم، روزهای بهتری برای اقتصاد کشور و معیشت مردم رقم بخورد، چون این مردمی که پای نظام هستند.
 ‌توقعات مردمی از وعده های دولت قابل ملاحظه نیست
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه