کیفی سازی فرآورده های نفتی با تکیه بر توان ایرانی و نگاه به بازارهای جهانی


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با تکیه بر توان داخلی و استفاده از توان شرکت های ایران می توان کیفی سازی فرآورده های نفتی را با نگاه به بازارهای جهانی و حضور در پالایشگاه های فراسرزمینی انجام داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: در یک بازه زمانی حتی با شرکت شل برای اجرای طرح توسعه پالایشگاه کرمانشاه مذاکراتی انجام شد.
وی با بیان اینکه کشور باید به سمت توسعه حرکت کند، ادامه داد: مناطق غربی کشور نیاز به توسعه و تامین پایدار سوخت دارد و در حوزه انرژی مطالعاتی در این منطقه انجام شده که نشان می دهد در استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام در چند سال آینده مصرف سوخت 120 هزار بشکه در روز خواهد بود.
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه بر اساس برخی تکالیف قانون، مشکلاتی بر سر توسعه پالایشگاه ها و اجرای طرح های بهبود کیفیت وجود داشت، گفت: امسال در قانون بودجه به این موضوع توجه شده است و منع قانونی برای سرمایه گذاری در طرح های کیفی سازی فرآورده های نفتی وجود ندارد.وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات قانونی در سال های گذشته مدیران عامل پالایشگاه ها برای اجرای طرح های کیفی سازی با مخالفت هیات مدیره و حتی سهامداران در تقسیم سود مواجه بودند، افزود: این موضوع باعث شده بود تا به مسئل توسعه ای توجه کافی انجام نشود.
کیفی سازی فرآورده های نفتی با تکیه بر توان ایرانی و نگاه به بازارهای جهانی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه