مدیرکل شیلات هرمزگان خبرداد
آغاز روند نصب هزار و ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی آبزیان در هرمزگان
مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه ایجاد زیستگاههای مصنوعی در آبهای استان اقدام دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است، گفت: در مرحله دوم اجرای این طرح، برنامهریزی برای استقرار یکهزار و ۳۰۰ سازه مصنوعی آبزیان در آبهای جاسک، سیریک و قشم آغاز شد.به گزارش اقتصادسرآمد، مسعود بارانی به ایرنا افزود: در این مرحله یکهزار سازه زیستگاه مصنوعی آبزیان در آبهای مناطق غربی و شرقی جاسک و شهرستان سیریک و ۳۰۰ سازه نیز در شهرستان قشم استقرار خواهد یافت.وی باتوجه به اینکه استقرار این سازهها با حمایت استانداری، سازمان شیلات ایران و پیگیری شیلات استان در راستای اجرای مصوبات سفر دور دوم رییس جمهور به استان است، بیان کرد: جانمایی نصب این سازهها در آبهای قشم، سیریک و جاسک براساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیجفارس و دریای عمان درحال انجام است.مدیرکل شیلات هرمزگان ابراز کرد: توسعه و مدیریت مناسب زیستگاههای مصنوعی که در دولت مردمی به خوبی به آن توجه شده، میتواند به عنوان یک سرمایهگذاری پایدار و دراز مدت به حساب آید که با وضعیت فعلی زیستگاه های طبیعی آبزیان، بسیار ضروری و حیاتی است که با سفر رییس جمهور به استان و حمایتهای استاندار و پیگیری شیلات ایران و حمایتهای علمی و تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گامهای خوبی در این خصوص برداشته شده و امید را دوباره در دل صیادان و بهرهبرداران زنده کرده است.وی با بیان نقش بسیار مهم زیستگاه مصنوعی در پایداری و تثبیت اشتغال جامعه صیادی بیان کرد: برنامههای خوبی در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان تهیه و تدوین شده است و در آینده نزدیک در سطح استان از سوی دولت مردمی در دست اجرا است.بارانی، جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیای ذخیره گاهها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از مهمترین اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان عنوان کرد.وی اذعان کرد: بهبود تنوع زیستی، امکان صید مستمر از دریا، زمینه سازی اشتغالزایی بیشتر و پایدار، رونق صنایع جانبی، امکان تجدید نسل و بهرهبرداری مداوم و پایدار آبزیان، افزایش میزان صید و درآمد سالانه و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی صیادان، حفظ و ارتقای جایگاه آبزیان، بهبود زمینههای صادرات و ارزآوری و بازسازی ذخایر آبزیان از دیگر اهداف احداث و استقرار سازههای زیستگاه مصنوعی است.تا پایان سال گذشته حدود ۶ هزار و ۶۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای خلیجفارس نصب شد و تا پایان امسال نیز هدفگذاری برای نصب ۲ هزار سازه جدید در دستورکار است.استاندار هرمزگان در مهرماه امسال در نشستی که با نخبگان و جمعی از اقشار مختلف شهرستان میناب داشت، اعلام کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیستگاههای مصنوعی آبزیان در استان اختصاص یافت.استان هرمزگان با برداشت سالیانه افزون بر ۳۱۵ هزار تُن انواع آبزیان و بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد، رتبه نخست صید و صیادی در کشور را دارد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



