مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر: 

شعار امسال هفته کتاب  «آینده، خواندنی است» 


 بوشهر- سهیلا کرمپور نیا خبرنگار اقتصادسرآمد-  نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هفته کتاب بوشهر با اصحاب رسانه برگزار شد.عبدالرحیم افروغ در این نشست گفت: سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» هم‌زمان با سراسر کشور از تاریخ 23 لغایت 30 آبان ماه سال جاری در استان بوشهر برگزار می‌شود. 
وی بیان کرد: وقتی به رسالت رسانه‌‌ها نگاه می‌کنیم عملکرد این اصحاب در جامعه نسبت به دغدغه‌ها قابل ستایش است و به عنوان خادم فرهنگ و هنر از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.  
افروغ افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همراهی و تعامل با اصحاب رسانه در حوزه کتاب فعالیت‌های ارزشمند و اثرگذاری را اجرا کرده است.
وی اظهار کرد: ۷۴ برنامه متنوع فرهنگی در هفته کتاب برنامه‌ریزی شده که علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود و از این شمار هشت برنامه مهم با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.
افروغ با بیان اینکه در این هفته فرهنگی چند کتاب از نویسندگان و مولفان استانی رونمایی می‌شود، ادامه داد: ساخت اینفوگرافیک من و کتاب، مطالعه کتاب   فلسطین و غزه و ایجاد غرفه شهروند کتاب از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.  
وی تصریح کرد: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بین نیروهای انسانی دستگاه‌ها شعار سی‌ویکمین دوره هفته کتاب « آینده خواندنی است» در سربرگ مکاتبه‌های اداری درج خواهد شد.
افروغ گفت: پنج غرفه کتاب هم‌زمان با این هفته در میدان‌های امام خمینی و رفاه و پارک‌های شورا، ساحلی و مرجان در راستای افزایش سرانه مطالعه و تشویق آحاد مردم جامعه به خواندن کتاب برپا می‌شود.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: دبیرخانه هفته کتاب در ۲۰ مدرسه مرکز استان و همچنین در مدارس شهرستان‌ها غرفه کتاب جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده است.
افروغ بیان کرد: در راستای اثرگذاری هفته کتاب چندین نشست هم‌اندیشی با حضور افراد مختلف و متخصص و مجموعه‎های اداری برگزار شد تا  دستاورد قابل توجهی در این راستا به‌ همراه داشته باشد. 
وی در ارتباط با برپایی نمایشگاه کتاب عنوان کرد: این اقدام را در دستور کار قرار داده‌ایم و سعی داریم با تعامل و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی نمایشگاهی برگزار کنیم که در امر ترویج فرهنگ مطالعه اثرگذار
 باشد.  
شعار امسال هفته کتاب  «آینده، خواندنی است» 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه