مهدی چمران در نخستین همایش نهضت مالی شهر

 اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه ملی است


رئیس شورای شهر تهران در نخستین همایش نهضت مالی شهر تاکید کرد: اعتماد مردمی بزرگ‌ترین سرمایه ملی است و باید در مسیر ارتقای آن تلاش کنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی چمران درباره همایش نهضت تامین مالی شهرگفت: امید است نتایج حاصل از برگزاری این همایش و نمایشگاه و نشست‌های آموزشی برای مدیران و کارمندان شهرداری های کل کشور مفید باشد زیرا شهرداری ها علاقه شدیدی به آبادانی شهر خود دارند و آبادانی شهرها یعنی آبادانی کشور و مردم نیز تفاوتی بین شهرداری و دولت نمی‌بینند.
وی با بیان اینکه همه برای آبادانی شهرها باید کمک کنیم افزود: اگر کار خوبی در شهر انجام شود همه خوشحال می‌شوند و از مجموعه نظام هم راضی خواهند بود. اگر هم کاری انجام نشود گلایه‌مند می‌شوند وکمبودها را از چشم همه می‌بینند. بنابراین همه برای آبادانی شهر باید کمک کنیم البته این دلیل نمی‌شود که به آبادانی روستاها توجه نکنیم. آبادانی شهرها از آبادانی روستاها می‌گذرد. اگر روستاها آباد شود و روستائیان درآمد مکفی داشته باشند دیگر به شهرها مهاجرت نمی کنند و زیستگاه‌های غیر قانونی کلان‌شهرها هم به وجود نخواهد آمد. اگر شهرداران و دهیاران برای آبادانی محل خدمت خود تلاش ‌کنند، به مجموعه کل جمهوری اسلامی کمک خواهند کرد.
چمران در موضوع آبادانی شهرها و روستاهای کشور با تاکید بر اینکه متخصصان باید برنامه‌ریزی کنند و شهرداران و شورای شهر نیز باید از آن استفاده کنند، اظهار داشت:  پروژه‌هایی به طور سنتی انجام می‌شود که پیمانکاران آن درخواست بودجه دارند. خدا را شاکریم که بودجه موجود است چون زمانی تامین این موضوع سخت بود. اما هنوز بودجه کم داریم.
وی با بیان اینکه در شهر تهران از 4 هزار تا 6 هزار هکتار بافت فرسوده داریم که متاسفانه سرعت بازسازی با سرعت فرسودگی مساوی نیست، افزود: این موضوع به روش‌ها و حمایت‌هایی نیاز دارد. یکی از این روش‌ها این بود که چند سال قبل لایحه‌ای به مجلس بردیم مبنی بر اینکه اگر کسی قصد بازسازی بافت فرسوده دارد، از او عوارض نگیرید. از سال ۸۳ این موضوع اجرا می‌شود. حتی بسیاری جریمه هایی داشتند که توان پرداخت آن را نداشتند که آن جرایم هم بخشوده شد. مجلس و نمایندگان نیز تصمیم گرفتند به بافت فرسوده موجود در کل کشور 50 درصد تخفیف دهند. البته شهرداری‌های کل کشور این تخفیف را می‌دهند اما قرار بود این 50 درصد از بودجه‌ها و اعتبارات عمومی دولت تامین شود  ولی شهرداری‌ها همچنان طلب دارند. من این موضوع را چندی پیش در جلسه با آقای زاکانی مطرح کردم. 
 اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه ملی است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه