زاکانی در نمایشگاه و همایش نهضت تامین مالی شهر تاکید کرد:

 لزوم توجه به فرهنگ تحقق  قانون اساسی


شهردارتهران با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ تحقق قانون اساسی گفت: باید فرهنگ تحقق قانون اساسی و به‌کارگیری هر موجودیتی در مختصات خود مورد توجه قرار بگیرد تا وقتی این زمینه فراهم نشود نمی‌توان انتظار داشت کارکردهای مورد مطالبه تحقق یابد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علیرضا زاکانی در سومین روز از نخستین نمایشگاه و همایش نهضت تامین مالی شهر که با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، سید محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و جمعی از شهرداران کلانشهرهای ایران با هدف ارایه راهکارهای اساسی برای جلب مشارکت مردم در تامین نهضت مالی اداره شهرها روز پنجشنبه 23 آذرماه در برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، گفت: امروز شاهد بزرگترین کشتار و نسل کشی در فلسطین اشغالی هستیم و ما نیز همچون مردم آزاده جهان با مردم مظلوم غزه ابزار همدردی می کنیم. امیدوار هستیم نیروی مقاومت حماس در دفاع از مردم فلسطین به پیروزی اصلی خود یعنی نابودی رژیم صهیونیستی برسد.
شهردار تهران با بیان اینکه با برگزاری همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر ظرفیت‌های جدیدی برای مدیریت شهری فراهم شده است، گفت: این همایش یک مقدمه‌ای دارد و آن ایجاد فرصت های جدید برای مدیریت شهری است.
وی با بیان اینکه نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: باید تلاش کنیم این عقب‌ماندگی ۲۰ ساله جبران شود.
در اصل ۱۰۰ برای پیشبرد سریع امور شهرها در ابعاد مختلف مانند حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و ... شرایطی داریم که امکان حضور مستقیم مردم برای اداره شهرها فراهم باشد این یک فرصت طلایی برای تحقق قانون اساسی است گرچه با یک تاخیر برای ظهور و بروز شوراهای شهر مواجه هستیم، باید این خلا و دو دهه عقب افتادگی در ایجاد زمینه اعتماد و اهتمام به این شوراها را احیا کنیم.
زاکانی با بیان اینکه شوراها و شهرداری‌ها نقش مهمی در ارائه خدمت به مردم دارند، بیان کرد: معتقد هستم باید فرهنگ تحقق قانون اساسی و به‌کارگیری هر موجودیتی در مختصات خود مورد توجه قرار بگیرد تا وقتی این زمینه فراهم نشود نمی‌توان انتظار داشت کارکردهای مورد مطالبه تحقق یابد.
 لزوم توجه به فرهنگ تحقق  قانون اساسی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه