رئیس دانشگاه  تبریز :

دانشگاه تبریز دارای ۲ دانشمند  ۰.۱ درصد برتر جهان است

 تبریز- محمدزاده خبرنگار اقتصادسرآمد- رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به آخرین رتبه بندی انجام گرفته در حیطه دانشمندان برتر جهان سال ۲۰۲۳، گفت: این دانشگاه دارای دو دانشمند ۰.۱ درصد جهان است. این در حالی است که دانشگاه صنعتی شریف حتی یک دانشمند در این سطح ندارد.
صفر نصرالله زاده در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی «آرمان خواه» که با حضور سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های بزرگ و تاثیرگذار در منطقه و در سطح ملی و بین المللی است. این دانشگاه جزو ۱۴ دانشگاه برتر کشور بوده و میراث دار ارزشمند دانشگاه بین المللی ربع رشیدی است که در بیش از هفت قرن پیش در تبریز تشکیل شده است. وی افزود: دانشگاه تبریز با بیش از ۲۰ دانشکده، پردیس بین المللی ارس، پردیس خودگردان تبریز، پردیس نوآوری و فناوری با بیش از ۱۱۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان و چند مرکز پژوهشی در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: دانشگاه تبریز چون نگینی بر تارک شمالغرب کشور می‌درخشد و بعد از استقرار دولت انقلابی، دانشگاه جهش بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است.نصرالله زاده گفت: دانشگاه تبریز بر اساس آخرین رتبه بندی بین المللی شانگهای، توانسته ۲۰۰ پله صعود کند، در حالی که سایر دانشگاه‌های کشور یا رشدی نداشته و یا تنزل داشتند. در رتبه بندی تایمز نیز ۱۰۰ پله صعود کردیم و بین ۵۰۱ تا ۶۰۰ دانشگاه برتر دنیا و بین چهار تا هفت دانشگاه برتر کشور قرار گرفتیم.
وی افزود: سال گذشته نیز ۳۵۰ پله در بحث پژوهش در دنیا صعود داشتیم و در ایران رتبه اول و در دنیا در رتبه ۳۱۸ قرار گرفتیم.
وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی وزارت کشور و وزارت علوم نیز در زیست بوم فناوری، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و دو سال پیاپی است که به عنوان دانشگاه برتر در حمایت از پژوهش و فناوری شناخته شده‌ایم.رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: در بحث ارتباط با صنعت جایگاهی نداشتیم اما حال بعد از دانشگاه تهران به رتبه پنجم در این حوزه رسیدیم.
دانشگاه تبریز دارای ۲ دانشمند  ۰.۱ درصد برتر جهان است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه