مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام:

دردهلران ۶۵۰ و مهران ۴۲۰ قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن   برای متقضیان تامین شده است


 ایلام - حسن بیگی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه در کارگروه مجازی کار، کرامت و پاسخگویی در گفت و گو با خبرنگاران استان ایلام گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت نقد و پنج هزار میلیارد ریال به صورت اوراق در قالب ماده ۵۶ تسهیلات بانکی برای احداث خط راه آهن استان ایلام تامین شده است.فرشاد دوستی  اظهار کرد: مطالعات و طراحی احداث راه آهن از سمت استان کرمانشاه به ایلام در ۲ قطعه ۱۷.۵ کیلومتری انجام و پیمانکار آن هم مشخص شده است.
وی افزود: مکاتبات لازم برای تزریق و تامین اعتبار این طرح با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است و در دور دوم سفر رییس جمهور به ایلام عملیات احداث راه آهن استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.
دوستی در مورد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های دهلران و مهران توضیح داد: در دهلران ۶۵۰ و مهران ۴۲۰ قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن و برای پروژه جوانی جمعیت نیز در مهران ۷۰۰ و دهلران ۲۶۰ قطعه زمین برای متقضیان تامین شده است.مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص کنارگذر شهر ایوان هم یادآور شد: این پروژه به طول ۹ کیلومتر با قراردادی معادل یک هزار و ‌۷۴۰ میلیارد ریال در حال انجام است.
دوستی با بیان اینکه تاکنون اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار پرداخت نشده است، افزود: در مجموع این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را افزون بر ۲ هزار و ‌۵۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: به دلیل اینکه اعتبارات این پروژه از محل منابع استانی تامین شده و سقف اعتبارات محدود بود پیشرفت پروژه تاحدودی با کندی پیش رفت.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: با تدابیر خاص استاندار ایلام مشکل معارضان برطرف شده که امید است در سفر رییس جمهور به استان برای این پروژه و کنارگذر هفت چشمه اعتبارات لازم تامین و این پروژه ها تکمیل شوند.
دردهلران ۶۵۰ و مهران ۴۲۰ قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن   برای متقضیان تامین شده است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه