فرمانده نیروی دریایی ارتش: 

قصد داریم به قطب جنوب برویم  ناوشکن دنا مشتری های زیادی دارد


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بهتر است که ناوگان دریایی آمریکا به همان "خلیج خوک‌ها" برگردد و آنجا را مدیریت کند تا مواد مخدر کمتری وارد کشورشان شود و البته با رفتن آنان منطقه ما نیز روی آرامش را خواهد دید.
به گزارش اقتصادسرآمد، دریادار شهرام ایرانی در مشهد افزود: اصولا ناوگان دریایی آمریکا در دریای سرخ را یک نیروی غیرموجه می دانیم و مجموعه همراه آنها را نیز ائتلاف تلقی نمی کنیم.
وی گفت: در حقیقت آمریکا برخی کشورها را به زور به سمت خود می برد که کشورهای کوچک و ضعیف نیز مجبور به همراهی با آنان می شوند و بر این اساس نمی توان چنین مجموعه ای را ائتلاف نامید.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص جایگاه حقوقی حضور ناوگان آمریکا در منطقه گفت: کشورهای منطقه خود ظرفیت و توانمندی تامین امنیت آبهای غرب آسیا و دریای سرخ را دارند، آمریکایی ها به دنبال ایجاد چالش هستند و تلاش دارند با وارونه نمایی واقعیت، به اهداف خود رسیده و به زور در منطقه حضور داشته باشند.
دریادار ایرانی افزود: پیش‌نیاز حضور نیروهای آمریکایی در منطقه آن است که از آنها درخواست شده باشد و این درخواست باید از طرف کشورهای منطقه و یا سازمان ملل صورت گیرد که در شرایط کنونی نه کشورهای منطقه درخواستی از آنان داشته اند و نه سازمان ملل تکلیفی بر دوش آمریکا گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته بارها شاهد بوده ایم که کشتی هایی با پرچم کشورهای غربی مورد تهدید دزدان دریایی منطقه قرار گرفته اند اما ناوگان دریایی آمریکا با وجود نزدیکی به این شناورها، هیچ کمکی به آنان نکرده است.فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: گاه حتی شده است که این کشتی های گرفتار دزدان دریایی در نزدیکی ناوگان آمریکایی، آنقدر پشت رادیو التماس کرده اند که در نهایت به همرزمان خود که در آبهای منطقه مستقرند، اعلام کرده ایم به کمک کشتی های در معرض تهدید دزدان دریایی بشتابند.ایرانی اضافه کرد: برخلاف ادعای آمریکایی ها که می گویند حضورشان امنیت ساز است، باید گفت که بر عکس حضورشان کاملا امنیت منطقه را دچار چالش کرده و به هم ریخته است.
وی گفت: در مدت اخیر یمنی ها اصلا با ناوگان تجاری آمریکا و یا منافع آنها در دریای سرخ کاری نداشته اند و تهدید یمنی ها به جز کشتی های دارای پرچم منحوس رژیم صهیونیستی، متوجه دیگر شناورها نشده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: آمریکایی ها الان باید برای حضور در دریای سرخ دستاویزی داشته باشند لذا خودشان را در منطقه درگیر کرده اند تا عمدا دریای سرخ را نقطه چالش نشان دهند.دریادار ایرانی اضافه کرد: هیچگونه چالشی برای ناوگان دریایی تجاری در دریای سرخ وجود ندارد و بسیاری از کشتی ها در این منطقه دریانوردی می کنند و حتی ایران با درخواست خود آنان، این کشتی ها را همراهی می کند.
قصد داریم به قطب جنوب برویم  ناوشکن دنا مشتری های زیادی دارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه