مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر  و دریانوردی اعلام کرد:

الزام شرکت های خصوصی فعال  در بنادر به کسب حداقل 65 درصد امتیاز از استاندارد های HSE 


مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام « الزام کسب حداقل 65 درصد امتیاز از استاندارد های HSE توسط تمامی شرکت های خصوصی فعال در بنادر تجاری کشور» تاکید کرد: بر اساس قوانین ملی و مصوبات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت های خصوصی فعال در بنادر باید علاوه بر برخورداری از ساختاری مشخص در حوزه HSE و پدافند غیر عامل ، لازم است کلیه الزمات و استانداردهای مربوطه را رعایت کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالله جعفری در تشریح هدف‌گذاری مدیریت HSE سازمان بنادر و دریانوردی در سال 1403 اظهار کرد: در راستای سیاست های کلان سازمان بنادر در جهت دستیابی به بنادر ایمن تر و اجرایی سازی بند 8 از  منشور راهبردی اهداف و اقدامات حوزه HSE، افزون بر ایجاد و تقویت ساختار HSE در تمامی شرکت های خصوصی بنادر، اهداف مهم دیگری چون « شناسایی دقیق تمامی شرکت های فعال در بنادر» و « تشکیل شناسنامه HSE برای شرکت های خصوصی» انجام شده و تکمیل این طرح در سال آینده در دست پیگیری است.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی ارتقای ساختار HSE شرکتهای خصوصی را از دیگر هدفگذاری های این مدیریت در سال آینده عنوان کرد و گفت: داشتن برنامه راهبردی در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست و پدافند غیر عامل مطابق قوانین و دستورالعمل های سازمان بنادر و نیز رعایت حداقل استانداردهای اعلام شده، توسط تمامی شرکت های خصوصی فعال در بنادر الزامی است و این موضوع شامل پیمانکاران ثانویه شرکتهای اصلی طرف قرارداد با بنادر نیز می شود.
جعفری با اعلام «انجام ممیزی و پایش جدی آخرین وضعیت عملکرد و شاخص های HSE تمامی شرکت های خصوصی» تاکید کرد: در این راستا، تمامی شرکتهای خصوصی فعال در بنادر باید نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده HSE   اقدام کرده و آخرین وضعیت شاخص های HSE خود را منطبق با چک لیست استاندارد ابلاغی که مشتمل بر  53 پارامتر است، به ادارت و مراکز HSE  بنادر خوداظهاری و اعلام کنند.
به گفته جعفری، ممیزی مذکور در شرکت های با جمعیت کمتر از 25 نفر نیز باید با مسئولیت مدیر شرکت و یا توسط کارشناس دارای صلاحیت های تخصصی تعیین شده در آن شرکت انجام پذیرد.
وی «اخذ گواهینامه صلاحیت تخصصی از سوی تمامی کارشناسان HSE و پدافند غیر عامل شاغل در شرکت های خصوصی» را یکی دیگر از اهداف مدیریت HSE  سازمان بنادر برشمرد و تاکید کرد: در راستای سیاست گذاری های برنامه ریزی شده ، به منظور دستیابی شرکت های خصوصی فعال در بنادر کشور به حداقل الزامات و استانداردهای حوزه HSE ، کسب و حصول حداقل 65 امتیاز از 100 امتیاز شاخص های تعیین شده برای تمامی شرکتهای طرف قرارداد سازمان ضروری است.
جعفری تصریح کرد: قطعا در خصوص نحوه و تداوم همکاری با شرکتهایی که طی سال آینده موفق به کسب امتیاز لازم نشوند، ملاحضات جدی مورد نظر قرار خواهد گرفت.
الزام شرکت های خصوصی فعال  در بنادر به کسب حداقل 65 درصد امتیاز از استاندارد های HSE 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه