فرماندار شهرستان ویژه چابهار :

بندر و منطقه آزادچابهار یک ظرفیت بین المللی  برای توسعه بلوچستان هستند


معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: وجود بندر و منطقه آزادچابهار یک ظرفیت بین المللی برای توسعه و آبادانی منطقه بلوچستان است و مسوولانی که در چابهار مدیریت می‌کنند باید فکر و عمل والایی داشته باشند و برای آبادانی این منطقه راهبردی تلاش کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، جواد سپاهی در جلسه شورای اداری چابهار اظهارکرد: بارش سنگین باران در شهر چابهار و مناطق اطراف این شهرستان در شهرستان‌های قصرقند و نیکشهر مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: ساخت سیل بند عورکی از افزایش گرگروها(فرسایش خندقی خاک) جلوگیری کرده و خیلی از مشکلات پایین دست این سیل بند کاسته شده که جا دارد از تلاش های دولت در زمینه ساخت این طرح مهم قدردانی است.
فرماندار چابهار افزود: باید بصورت ریشه‌ای و با تلاش تمامی سازمان‌ها و ادارات مختلف برای حل این موضوع اقدام جهادی کنیم.وی با اشاره به اینکه مسافران و گردشگرانی که به چابهار می آیند باید با آرامش خاطر یک سفر به یادماندنی را در دفتر خاطرات خود ثبت کنند، گفت: در چابهار با توجه به تعطیلات در روزهای گذشته در عمل خیلی از سفرها شروع شده و ما وظیفه داریم امکانات مورد نیاز رابرای مسافران فراهم کنیم.
سپاهی ادامه داد: در نوروز سال گذشته در تامین سوخت وسایط نقیله مسافران و گردشگران تلاش‌های بسیار زیادی شد که این امر باعث رضایت آنها شد و باید از همین امروز مقدمات کار برای میزبانی از مسافران و گردشگران را فراهم کنیم.
وی ضمن تشکر از تلاش های دستگاه قضایی چابهار گفت: در یکسال گذشته، تلاش‌های بسیاری از طرف دادستان و دادگستری در موضوع‌های مختلف صورت گرفته و این خرد جمعی باعث شده که مردم در آرامش وآسایش در تلاش برای ساختن زندگی خود باشند.
فرماندار چابهار خاطرنشان کرد: تعزیرات، اصناف و سایر سازمان‌ها و ادارات مرتبط، از همین امروز طوری مدیریت کنند که مردم هیچ‌گونه دغدغه ای در تامین نیازهای خود نداشته باشند و در نهایت اگه کم کاری مشاهده شد برخورد قانونی شود.
وی ادامه داد: وجود زمین‌های حاصلخیز، میوه‌های گرمسیری و استوایی و مناطق گردشگری و شیلاتی و وجود بندر و منطقه آزاد از ظرفیت‌های این پهنه مهم کشور هستند که استفاده درست از اینها باعث اشتغال و آبادانی منطقه شده است.
سپاهی از تلاش های شیلات سیستان وبلوچستان قدردانی کرد و گفت: در بحث موافقت اصولی و مجوزهای صادر شده تلاش و مدیریت بسیار خوبی شده و انتظار می‌رود در این امر بهترین خدمت به صیادان انجام شود.
وی ورود سرمایه گذارانی از کشورهای همسایه در حوزه اقتصادی و شیلاتی در روزهای گذشته را برگ برنده این منطقه نسبت به سایر مناطق دانست و افزود: اولویت دولت سیزدهم ارتباط با کشورها مختلف بویژه کشورهای همسایه بوده که در راستای پیشرفت این منطقه گام های مثبتی برداشته شده است.
بندر و منطقه آزادچابهار یک ظرفیت بین المللی  برای توسعه بلوچستان هستند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه