کارگران گلستانی تمایلی به استفاده  از بیمه بیکاری ندارند


 گرگان- سادین خبرنگار اقتصادسرآمد-  قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران این استان از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که ۸۰۰ نفر کمتر از میانگین تعیین شده است.
، محمد رهبری  در حاشیه یادمان ۳۳ شهید جامعه کارگری گنبدکاووس به خبرنگاران بیان کرد: استفاده کم کارگران گلستانی از مزایای بیمه بیکاری نشانه عزت نفس و حضور پررنگ این قشر در کارگاه‌ها و پایداری اشتغال این استان است.
وی بابیان اینکه کارگران استفاده از بیمه بیکاری در گلستان مقطعی و موقت است، اضافه کرد: تمایل کارگران این استان بیشتر به بازگشت به کار و تولید است.
رهبری تاکید کرد: البته در برخی مسائل ناخواسته که در محیط کار و کارگاه ایجاد می‌شود، استفاده از بیمه بیکاری یک الزام خواهد بود و مراجع قانونی از این موضوع و کارگر حمایت می‌کنند.
قائم مقام مدیرکل تعاون گلستان همچنین از شمار جامعه کارگری این استان را ۵۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۸۰ هزار نفر بیمه هستند.
وی افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در راستای پایداری شغل ها، هر سال پنج تا ۶ هزار نفر از نیروهای کارگری گلستان بیمه تامین اجتماعی شوند
کارگران گلستانی تمایلی به استفاده  از بیمه بیکاری ندارند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه