استاندار لرستان

مشکل آب شرب رومشکان با تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان حل می‌شود

خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد، ابوطالب شفقت در حاشیه شورای اداری رومشکان، اظهار داشت: باتوجه‌به استعداد بالای کشاورزی این منطقه تأمین آب مهم‌ترین دغدغه مردم رومشکان است.
وی افزود: پیشنهاداتی برای پمپاژ آب رودخانه «سیمره» و جابه‌جایی «سهم‌بری» سد «سیمره» و «معشوره» شد که باید از طریق مکاتبه با وزیر محترم نیرو پیگیر شویم.استاندار لرستان، گفت: جاده ترانزیتی که استان خوزستان را به کرمانشاه متصل می‌کند پرتردد است که باید برای ساماندهی و تعریض آن از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تأمین اعتبار شود.
شفقت تصریح کرد: حریم جاده‌ها در این منطقه به‌گونه‌ای است که زمین‌های کشاورزی منطقه را از بین می‌برد و باید مطالعات جدید انجام و تجدیدنظر شود.وی آب آشامیدنی را از دیگر مشکلات مهم شهرستان رومشکان عنوان کرد و گفت: برای تأمین آب آشامیدنی اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است که شرکت آب و فاضلاب استان قول مساعد داد که این مشکل را مرتفع کند.
استاندار لرستان به تپه‌های باستانی داخل شهر «چغابل» اشاره کرد و افزود: طی پروتکلی با ایجاد تفاهم بین شهرداری و میراث‌فرهنگی این دو تپه تاریخی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. 
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان وعده داد: تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت در صورت تأمین اعتبار تا پایان ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.
، یاسر اکبریان در بازدید استاندار لرستان از تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی ساختمانی پروژه ۹۵ درصد است، اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت در صورت تأمین اعتبار تا پایان ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه پروژه سال ۹۶ آغاز شد، اظهار کرد: پیشرفت کلی طرح ۵۰ درصد است؛ اما پیشرفت فیزیکی ساختمانی پروژه ۹۵ درصد است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، بیان کرد: برای تکمیل بخش ساختمانی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت ۱۰۰ میلیارد تومان و برای بخش الکترومکانیکال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مشکل آب شرب رومشکان با تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان حل می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه