مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان :

سختگیری‌های ‌نابجای‌ سیستم بانکی خوزستان برای وام اشتغال

خوزستان  - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: سختگیری‌های نابجایی در سیستم بانکی نسبت به متقاضیان تسهیلات اشتغال وجود دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی ظفری پور در جلسه قرارگاه اشتغال استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رییسی و هیات همراه، با بیان اینکه این ضایعه به ویژه برای مردم استان خوزستان غم‌انگیز است، اظهار کرد: خوزستان پنجمین استان از نظر جمعیتی است. شاخص‌های مهم اقتصادی، نرخ اشتغال و بیکاری است که با تلاش دولت سیزدهم شاهد کاهش ۸.۱ درصدی نرخ بیکاری بودیم و از نرخ ۱۴.۷درصدی در سال ۹۶ به نرخ ۱۰.۹ درصدی رسیده‌ایم و از این نظر استان هفتم کشور هستیم.
وی با بیان اینکه از نظر نرخ بیکاری استان هفتم هستیم، افزود: ۷۳ هزار و ۵۲۸ نفر تحقق اشتغال داشتیم و سهمیه امسال بیش از ۶۹ هزار نفر است. رامشیر با ۱۵۳ درصد اشتغال، در استان اول است و ۲۷ شهرستان بالای ۱۰۰ درصد تحقق اشتغال داشتند. مجموعا در کل استان ۷۳ هزار و ۴۱۱ نفر شاغل شدند.ظفری پور عنوان کرد: طبق رنکینگ کشور استان خوزستان بر اساس میزان تعهد اشتغال جزو رتبه‌های اول و شاخص آن بیش از ۱۰۰ درصد است و بر اساس آمار تامین اجتماعی در ۱۴۰۲، بیش از ۷۳ هزار نفر در استان شاغل شدند.
وی عنوان کرد: یکی از مشکلات بانک‌های خصوصی هستند. برخی از بانک‌ها از جمله رسالت و پاسارگاد هنوز پرداختی آن‌ها صفر است، اما برخی بانک‌ها خوب فعالیت می‌کنند. سختگیری‌های نابجایی در سیستم بانکی نسبت به متقاضیان تسهیلات اشتغال وجود دارد.
وی با اشاره به مشاغل خانگی افزود: بیش از ۸ هزار نفر مجوز مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند. سهمیه ابلاغی ۲۳۳ میلیارد تومان است که انتظار داریم افزایش پیدا کند و امیدواریم سهمیه ویژه‌ای برای مشاغل خانگی استان در نظر گرفته شود.
ظفری پور عنوان کرد: حدود ۵۴ میلیارد تومان از تسهیلات مشاغل خانگی در بانک‌ها پرداخت نشد و این مقدار از سهمیه امسال پرداخت می‌شود.
سختگیری‌های ‌نابجای‌ سیستم بانکی خوزستان برای وام اشتغال
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه