مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

دو اسکله بنادر عامری و بوالخیر تنگستان در سال جاری بهره‌برداری می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: براساس برنامه زمان بندی، اسکله ۹۰ متری بندر محمدعامری تا پایان خردادماه و اسکله ۱۵۰ متری بندر بوالخیر تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد شکیبی نسب در نشست کارگروه مرزی شهرستان تنگستان که به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در جنوب کشور ۲ هزار و ۶۰۰ موتورلنج سنتی استقرار دارد که از این شمار یک هزار و ۸۵۰ فروند آن در بنادر استان بوشهر فعالیت دارند.
وی بیان کرد: از یک هزار و ۸۵۰ موتورلنج سنتی استان بوشهر حدود ۴۰۰ فروند آن در بنادر بوالخیر و محمدعامری استقرار دارند که به تناسب این ظرفیت نگاه ویژه ای به بنادر تجاری شهرستان تنگستان معطوف شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در مناطق ساحلی تنگستان بیش از ۷۵ درصد مردم به طور مستقیم و غیرمستقیم از راه دریا و دریانوردی تامین معاش دارند که به تناسب این شرایط اقدام های زیرساختی خوب در بنادر تجاری تنگستان انجام شده است.وی گفت: در این زمینه با ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب برای توسعه زیرساخت های بنادر استان اقدامات قابل توجهی ایجاد شده است.
شکیبی نسب ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت ها در بنادر استان، طرح روشنایی بندر بوالخیر ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار به سرانجام رسیده است.
وی گفت: در این بندر اسکله ای به طول ۱۵۰ متر با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است که تلاش می شود تا در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.شکیبی نسب اظهار کرد: در بندر محمدعامری نیز اسکله ای به طول ۹۰ متر در دست احداث است که براساس برنامه زمان بندی تا پایان خردادماه امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: در موضوع شناورهای آتشخوار نیز بزودی شناور آتشخوار ریشهر در بندر محمدعامری مستقر می شود و در بندر بوالخیر نیز پمپ های اطفاء حریق شناور "نور ۲" به میزان قابل توجهی ارتقاء یافته و بزودی عملیاتی و مستقر خواهد شد.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در خصوص توسعه ناوگان خودرویی آتش نشانی در بنادر تجاری شهرستان تنگستان نیز از طریق سازمان بنادر در دست پیگیری هست.
شکیبی نسب اظهار کرد: با هدف افزایش ایمنی تردد در آب های تنگستان، نصب بویه‌های دریایی به عنوان یکی از مطالبات جدی ساحل نشینان در اولویت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار دارد و این مهم در آینده نزدیک محقق می شود.وی گفت: در خصوص نصب دوربین های مدار بسته برای مناطق موردنیاز بنادر تجاری شهرستان تنگستان نیز پس از بازدید میدانی تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد.
شکیبی نسب در خصوص طرح ساماندهی قایق های مجهول الهویه عنوان کرد: این طرح در استان بوشهر با استقبال بسیار خوبی مواجه شده به نحوی که تاکنون یکهزار و ۸۰۰ نفر در سامانه مربوطه نام نویسی کردند.
وی همچنین با قدردانی از نیروهای مرزبانی برای تامین امنیت مرزهای آبی استان بوشهر، اظهار کرد: در مناطق نیازمند به حضور یگان مرزبانی در بنادر تجاری همکاری و مساعدت لازم از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان اعمال خواهد شد.
شکیبی نسب عنوان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برحسب رسالت ذاتی خود به توسعه زیرساخت های در بنادر تحت تملک اهتمام داشته و در سایر بنادر تجاری نیز غافل نمانده و متناسب با ظرفیت های قانونی اقدام های خوبی در این راستا اجرا شده و یا در آینده اجرا خواهد شد.
  دو  اسکله بنادر عامری  و بوالخیر  تنگستان در سال جاری بهره‌برداری می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه