در نشست هماهنگی راه‌اندازی خط مسافری دریایی میان ایران و عراق:

بندر خرمشهر مصمم به توسعه گردشگری دریایی داخلی و بین‌المللی است


مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ضروری است که در بحث تسهیل و سرعت در تبادلات تجاری میان بندر خرمشهر و بنادر بصره و همچنین راه اندازی سفر آزمایشی دریایی بین دو طرف اقدام فوری انجام گیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی عسکری در نشست هماهنگی برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی میان ایران و عراق در بندر بصره، با تاکید بر اشتراکات موجود میان ملت ایران و عراق، اظهار داشت: ملت‌های دوست، همسایه و شریف ایران و عراق پیوند ناگسستنی دارند که حماسه عظیم اربعین حسینی، بزرگترین و مهمترین مهر تایید بر این ارتباط و اشتراک حیاتی و صمیمانه دو کشور است. 
وی با اشاره به هدف سفر خود به بصره به منظور هماهنگی و پیگیری جدی برای راه اندازی سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره و بالعکس، بیان کرد: بندر خرمشهر آمادگی کامل خود را جهت برقراری این سفر دریایی اعلام می‌کند. 
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بر اساس بیانات مهم و حیاتی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد دریامحور و همچنین سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، بندر خرمشهر برای توسعه گردشگری دریایی داخلی و بین‌المللی از جمله میان ایران و عراق مصمم است. 
وی با تاکید بر اینکه به منظور بررسی نقاط ضعف و کمبودها باید یک سفر آزمایشی از بندر خرمشهر به بصره انجام شود، بیان کرد: راه‌اندازی و شروع یک سفر دشوار نیست، اما نگهداری از این ظرفیت و استمرار آن، بسیار مهم و نیازمند تلاش و همت اساسی است. 
به گفته؛ سفر دریایی را باید برای عموم مردم جذاب و زیبا جلوه داد، از این جهت باید یک بسته تسهیلاتی با هماهنگی میان کشورهای ایران و عراق تهیه شود تا زمینه‌ساز استقبال مردم دو کشور از سفر دریایی باشد. مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به روابط تجاری میان بندر خرمشهر و بنادر عراق، گفت: ما همچنین در بندر خرمشهر این آمادگی را داریم که علاوه بر دیگر بنادر، با بندر واصلیه عراق ارتباط تجاری و مسافری داشته باشیم. 
بندر خرمشهر مصمم به توسعه گردشگری دریایی داخلی و بین‌المللی است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه