مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خبرداد:

شناسایی ۷۵۹۰ واحد ‌مسکن‌ خالی در کردستان


کردستان - مدیرکل راه و شهرسازی استان از شناسایی ۷۵۹۰ واحد مسکن خالی در کردستان خبر داد.الیاسی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، با بیان اینکه راه و شهرسازی به دنبال ایجاد نظم و قانونمندی در بنگاه های مسکن استان است، اظهار کرد: هیات نظارت این اداره کل طی سال گذشته در قالب ۱۲۹۵ بازدید، ۱۶۵۹ تذکر به بنگاه‌های مسکن صادر کرده است.
وی با بیان اینکه ما در کشور مشکل مسکن نداریم بلکه مشکل خانه های خالی و پرداخت نکردن مالیات است، افزود: بر اساس پایش راه و شهرسازی کردستان ۷ هزار و ۵۹۰ واحد خانه خالی در سطح استان شناسایی و برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده و این در حالی است که این تعداد خانه خالی می تواند برای بیش از ۷۰۰۰ نفر در سطح استان مسکن اجاره‌ای ایجاد می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با بیان اینکه در کردستان تامین زمین برای ساخت مسکن مسئله اصلی این پروژه است، بیان کرد: در راستای نهضت مسکن ملی در استان تاکنون برای بیش از ۲۶ هزار واحد زمین تامین شده است و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.
به گفته وی، در راستای طرح نوسازی بافت فرسوده یک بسته تشویقی به شهروندان اعطا شده که مزایای قابل توجهی دارد و مسیر حمایت از سرمایه گذاران از بافت فرسوده را هم تامین کرده است.
وی نوسازی بافت فرسوده را ضروری ذکر و گفت که به واسطه اجرای بسته های تشویقی بافت فرسوده، سال گذشته هزار و ۷۴۰ واحد و امسال نیز طی ۴ ماهه اول سال جاری هزار و ۱۸۷ واحد پروانه نوسازی اخذ کردند.
به گفته الیاسی، امسال تاکنون به واسطه حمایت دولت سیزدهم از استان کردستان دو هزار تن قیر به استان تخصیص یافته است.
مدیرعامل بانک مسکن استان کردستان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در استان کردستان پنج درصد منابع پولی استان به بانک مسکن اختصاص دارد، اظهار کرد: بر اساس فرمول بانکی ما می توانیم ۸۵ درصد منابع را در قالب تسهیلات به مردم پرداخت شود.
وی افزود: بانک مسکن استان کردستان طی سال گذشته ۲۵ هزار عقد قرارداد مسکن شهری و هزار و ۱۲۶قرارداد در حوزه مسکن روستایی داشته است.
فیضی پور معاون بنیاد مسکن استان کردستان در ادامه این جلسه گفت: ۱۶ درصد تعهد ایجاد مسکن ملی در استان به روستاها اختصاص یافته است.وی اعلام کرد که تا پایان سال گذشته عملیات ساخت تعداد ۱۰ هزار  ۲۰۷ واحد مسکن ملی تحقق یافته است.
شناسایی ۷۵۹۰ واحد ‌مسکن‌ خالی در کردستان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه