معاون پژوهشی وزیر علوم:

توجه به تولیدات دانش بنیان برای رسیدن به جهش ضرورت دارد

رشت- معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر گیلان در حوزه دانش بنیان گفت: توجه به تولیدات دانش بنیان برای رسیدن به جهش ضرورت دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، پیمان صالحی در نشست بررسی روش‌ها و راهکارهای بهره برداری از ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان در سالن اجتماعات استانداری گیلان اظهار کرد: کارهای پژوهش محور و تحقیقاتی در حوزه تولیدات دانش بنیان باید گسترش پیدا 
کند.
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رویکرد حمایتی دولت سیزدهم نسبت به دانش بنیان‌ها بیان کرد: دولت سیزدهم در مسیر جهش تولید دانش بنیان حرکت کرد.
صالحی با بیان اینکه توجه به تولیدات دانش بنیان برای رسیدن به جهش ضرورت دارد، گفت: علمی پایه کردن واحدهای صنعتی و تولیدی پایداری و بهره وری را افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: ارتباط ملموس صنعت و دانشگاه می‌تواند ظرفیت‌های یکدیگر رو به بهره وری و تکامل برساند.
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه گیلان در حوزه دانش بنیان ظرفیت‌های خوبی دارد، گفت: فعال سازی ظرفیت‌های دانش بنیان گیلان با پیوند صنعت و دانشگاه امکان پذیر است.
صالحی با اشاره به حرکت‌های خوب فعال سازی تولید دانش بنیان در دولت سیزدهم اضافه کرد: نگاه دانش بنیان و علمی در همه مسائل راهگشا است و فقط در حوزه تولید خلاصه نمی‌شود که در این راستا گام‌های خوبی در دولت سیزدهم برداشته شده است.
گفتنی است، در ادامه این نشست به صورت تخصصی و کاربردی به مسائل حوزه دانش بنیان پرداخته شد و چالش‌ها، بایدها و نبایدهای جهش تولید دانش بنیان توسط کارشناسان مورد بررسی قرار 
گرفت.
توجه به تولیدات دانش بنیان برای رسیدن به جهش ضرورت دارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه