۸۵ پروژه راهسازی در استان ایلام  فعال است


ایلام-مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ۸۵ پروژه راهسازی در استان ایلام فعال است.
به گزارش اقتصادسرآمد، فرشاد دوستی در جلسه مدیران این شورا گفت: استان ایلام از جمله استان‌هایی است که هم زمان پروژه‌های مهم راهسازی و مسکن را درسطح ملی عملیاتی نمود و این دو مقوله مهم در دولت سیزدهم با جهش کم نظیری اجرایی کرد به طوری که فقط در بخش راه ۸۵ پروژه فعال در دست اجرا می‌باشد که برخی از پروژه‌های عظیم در حال اتمام و بهره برداری است.
وی افزود: اعتبارات استان ایلام در دولت سیزدهم در حوزه راه (راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناه های حمل و نقل کشور) در مجموع ملی و استانی چهار هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان می‌باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: با عنایت به توجه ویژه دولت سیزدهم در حوزه راهسازی در استان ایلام می‌توان به پروژه‌های راهسازی محور ایلام- مهران اشاره نمود و در سایر مسیرهای استان نیز پروژه‌های کلانی در مراحل اجرا و بهره برداری می‌باشد.
فرشاد دوستی با اشاره به عملیات‌های انجام شده در ۱۰ پروژه راهسازی محور ایلام -مهران در دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: تونل اول محور ایلام- مهران (کیلومتر ۵) که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۸ آغاز شد، ۸۴۴ متر است و ۱۲۰۰ متر نیز عملیات راهسازی طرفین آن نیز به انجام رسید و زیر بار ترافیک قرار گرفت و نزدیک به ۸۰ درصد اعتبار این پروژه در دولت سیزدهم هزینه شده است.
وی افزود: ۷۱۳ متر لاینینگ تونل دوم راه کربلا که به اتمام رسید و روکش آسفالت و روشنایی داخل تونل نیز تکمیل شد و به بهره برداری رسید.
دوستی اضافه کرد: احداث و تکمیل ۴ دهنه پل در راه‌های طرفین تونل دوم راه کربلا، شروع عملیات حفاری و بتن ریزی (شمع زنی) قطعه رانشی در محور ایلام- مهران که تا کنون ۱۳۵ عدد شمع اجرا شده است ضمناً پروژه چهارخطه نمودن ایلام – صالح آباد به طول ۱۸ کیلومتر به طور کامل به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام عنوان کرد: ادامه عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح صالح آباد (عملیات بتن ریزی و احداث دیوارهای بتونی و خاکریزی آغاز شده است)، ادامه عملیات تکمیلی اتصال پل‌های بزرگ کیلومتر ۵۵ و ۵۶ منطقه کنجانچم و شروع عملیات تعریض پل سه دهانه ۱۵ متری بدوله در محور مهران مرز جهت شش خطه کردن مسیر و همچنین شروع احداث ابنیه فنی قطعه دوم شش خطه مهران – مرز و عملیات تکمیلی این طرح که در حال انجام است.
۸۵ پروژه راهسازی در استان ایلام  فعال است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه