دبیر انجمن کشتیرانی

تکمیل زنجیره ترانزیت کالا کشور از طریق کاهش زمان خدمات لجستیکی


دبیر انجمن کشتیرانی گفت: همزمان با کاهش هزینه‌ و زمان در انجام خدمات لجستیکی شاهد تکمیل زنجیره ترانزیت کالا خواهیم بود.
به گزار ش اقتصادسرآمد، مسعود پل مه با بیان اینکه ضرورتی که بعنوان یکی از حلقه‌های توسعه اقتصادی، مورد غفلت دولت‌های مختلف بوده است، ارتقاء توان اقتصاد دریایی و بندری بوده است  به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:   توسعه اقتصاد دریا محور مهمترین پیشران اقتصاد‌های نوظهور در سایه برخورداری از مرز‌های گسترده دریایی ودسترسی به آب‌های آزاد است که متاسفانه کم توجهی و بی اهمیت انگاشتن آن منجر به از دست دادن فرصت‌های دریایی، بندری، ترانزیتی و... و نیز تنزل رتبه LPI (شاخص لجستیکی) کشور شده است.  
وی  با بیان اینکه توسعه دریا محور می‌تواند به عنوان یک راهبرد کلیدی در جهت دستیابی به اهداف اقتصادی و توسعه پایدار کشور مورد توجه قرار گیرد گفت  انتظار می‌رود دولت جدید با تمرکز بر این حوزه، زمینه‌های لازم برای رشد و پیشرفت کشور را فراهم آورد و انتظارات فعالان صنعت دریایی، بندری و لجستیکی و تجارت خارجی کشور را برآورده سازد.
پل مه اظهار کرد: اقتصاددریامحور بعنوان کلیدی‌ترین راهکار ورود به تجارت بین المللی از طریق بسط و گسترش حمل و نقل دریایی و صنعت لجستیکی که مشتمل است از فعالیت‌های راهبردی دریایی و بندری، بهره‌برداری از منابع طبیعی دریایی، گردشگری دریایی، صنایع شیلات و آبزی‌پروری، صنعت کشتی سازی و تعمیرات؛ این بخش می‌تواند سهم بزرگی در افزایش درآمد ملی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار کشور داشته باشد و دروازه ورود کشور به مبادلات بین المللی است.  
وی افزود: بیش از ۹۰ درصد حجم مراودات و تبادلات تجارت خارجی (واردات و صادرات) کالا‌ها دریا برد بوده و به مفهوم وابستگی بلافصل اقتصاد کشور به دریا است بنابراین نادیده گرفتن فرصت‌های لجستیکی موجب  شده است مزیت‌های رقابتی و مطلق را از دست داده و در آینده نزدیک تمامی مزایای ترانزیتی را به کریدور‌های فعال و یا در دست اقدام رقبا و کشور‌های اطراف و اکناف سپرده شود.  
او بیان کرد: چهره لجستیکی منطقه و جهان به سرعت در حال دگرگونی است و در صورت غفلت ما، در آینده نزدیک که حتی کشور‌هایی که رقیب جدی برای ما محسوب نمی‌شوند، گوی رقابت را از ما می‌گیرند.
وی افزود: تکمیل زنجیره لجستیکی  و ترانزیت کالا وتوجه به بخش لجستیکی در کشور این امکان را می‌دهد که زمان و هزینه‌های لجستیکی در کشور به شکل چشم گیری کاهش یابد.
تکمیل زنجیره ترانزیت کالا کشور از طریق کاهش زمان خدمات لجستیکی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه