بلا تکلیفی پل وحدت صالحیه به واوان
استخوان اختلاف مسئولان لای زخم شهروندان
در حالی که بیش از ۴سال است شهروندان دوسوی این پل منتظرند تنها ۴درصد باقیمانده تا تکمیل این پل به سرانجام برسد،برخی از مدیران شهری اسلامشهر با دمیدن بر شیپور جنگ در حال اتلاف میلیاردها تومان سرمایه بیت المال هستند.
علیهذا در حالی که شنیده ها حکایت از آن دارد شورای هماهنگی دستگاههای نظارتی استان تهران « بالادستی ترین نهاد ناظر بر عملکرد دستگاههای مختلف اجرایی،دولتی و... استان که با عضویت کلیه مدیران ارشد قضایی،نظامی،انتظامی و اجرایی رسمیت می یابد» در جلسه اول مرداد ماه 1403 رای قطعی بر بهره برداری از این پل را صادر و نظریه خودرا به استانداری تهران ابلاغ و استاندار وقت نیز دستورات لازم جهت اجرایی شدن این دستور را صادر نموده است،بعضی مدیران قصد دارند این گره کوچک را که می توان به انگشت تدبیر گشود با دندان اختلاف کورکنند.
در کنار تمام این مسائل شایعات دروغینی نیز از سوی بدخواهان فرصت طلب مطرح است که گشایش این پل در راستای تامین منافع مالکین اراضی اطراف آن «که مثلاً اعضای فعلی و سابق شورای شهر،شهرداری و دلالان» است تا قیمت این زمینها افزایش یابد. این در حالی است که مالک کل این اراضی که بالغ بر بیش از۷۰ هکتار است سالیان متمادی است در خارج از ایران سکونت دارد.
از سویی دیگر این موضوع چنان مطرح میشود که گشایش این پل صرفاً در راستای تامین منافع شهروندان صالحیه است، در حالی که قطعاً با گشایش این معبر که بر خلاف ادعاهای فعلی و با نظر کارشناسان رسمی هیچ بار ترافیکی،اجتماعی و فرهنگی را به مناطق همجوار تحمیل نخواهد کرد،بلکه شهروندان محترم ساکن واوان می توانند از امکانات شهر صالحیه همچون پمپ بنزین،سینما،گردشگاههای شهری و صدها مزیت دیگر بهره مند شود.
درهرحال شنیده می شود سازمان بازرسی نیز به ماجرا ورود کرده و ضرب الاجلی برای مدیران مربوطه تعیین کرده است تا مشکل حل و پل مورد منازعه مورد بهره برداری قرار گیرد،بدیهی است این نهاد نظارتی با هیچ کس شوخی نداشته و در صورت ترک فعل اختیارات قانونی لازم برای برخورد قانونی با مدیران متخلف را خواهد داشت.
و حرف آخر با مدیران هر دو شهرستان و استاندار جدید تهران؛ آقایان اگر به روز حساب کنیم بالغ بر ۲۰۰-۳۰۰ میلیارد تومان از پول مردم مستضعف این شهر هزینه این پروژه شده است،پس اختلافات را کنار بگذارید تا مشکل حل شود. محمدرضا عبداللهی -خبرنگار و فعال رسانه ای استان تهران
علیهذا در حالی که شنیده ها حکایت از آن دارد شورای هماهنگی دستگاههای نظارتی استان تهران « بالادستی ترین نهاد ناظر بر عملکرد دستگاههای مختلف اجرایی،دولتی و... استان که با عضویت کلیه مدیران ارشد قضایی،نظامی،انتظامی و اجرایی رسمیت می یابد» در جلسه اول مرداد ماه 1403 رای قطعی بر بهره برداری از این پل را صادر و نظریه خودرا به استانداری تهران ابلاغ و استاندار وقت نیز دستورات لازم جهت اجرایی شدن این دستور را صادر نموده است،بعضی مدیران قصد دارند این گره کوچک را که می توان به انگشت تدبیر گشود با دندان اختلاف کورکنند.
در کنار تمام این مسائل شایعات دروغینی نیز از سوی بدخواهان فرصت طلب مطرح است که گشایش این پل در راستای تامین منافع مالکین اراضی اطراف آن «که مثلاً اعضای فعلی و سابق شورای شهر،شهرداری و دلالان» است تا قیمت این زمینها افزایش یابد. این در حالی است که مالک کل این اراضی که بالغ بر بیش از۷۰ هکتار است سالیان متمادی است در خارج از ایران سکونت دارد.
از سویی دیگر این موضوع چنان مطرح میشود که گشایش این پل صرفاً در راستای تامین منافع شهروندان صالحیه است، در حالی که قطعاً با گشایش این معبر که بر خلاف ادعاهای فعلی و با نظر کارشناسان رسمی هیچ بار ترافیکی،اجتماعی و فرهنگی را به مناطق همجوار تحمیل نخواهد کرد،بلکه شهروندان محترم ساکن واوان می توانند از امکانات شهر صالحیه همچون پمپ بنزین،سینما،گردشگاههای شهری و صدها مزیت دیگر بهره مند شود.
درهرحال شنیده می شود سازمان بازرسی نیز به ماجرا ورود کرده و ضرب الاجلی برای مدیران مربوطه تعیین کرده است تا مشکل حل و پل مورد منازعه مورد بهره برداری قرار گیرد،بدیهی است این نهاد نظارتی با هیچ کس شوخی نداشته و در صورت ترک فعل اختیارات قانونی لازم برای برخورد قانونی با مدیران متخلف را خواهد داشت.
و حرف آخر با مدیران هر دو شهرستان و استاندار جدید تهران؛ آقایان اگر به روز حساب کنیم بالغ بر ۲۰۰-۳۰۰ میلیارد تومان از پول مردم مستضعف این شهر هزینه این پروژه شده است،پس اختلافات را کنار بگذارید تا مشکل حل شود. محمدرضا عبداللهی -خبرنگار و فعال رسانه ای استان تهران
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
طرحهای آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه اعتباری است
-
مواد غذایی وارداتی قاچاق خسارت زیادی به مساله اقتصادی و سلامت جامعه واردمیکند
-
تکمیل پروژه های عمرانی اولویت هزینه کرد منابع مالی شهر هستند
-
اعضای صنف لولهکشان گاز از دایره بیمه تامین اجتماعی کارگری چراباید حذف شوند
-
فرارسرمایهگذاران با تغییر مکرر سیاستهای اقتصادی
-
استخوان اختلاف مسئولان لای زخم شهروندان
-
کسب رتبه برتر نقاشی توسط دختر هنرمند یاسوجی
اخبار روز
-
اطلاعیه مهم شرکت فرودگاهها در خصوص محدودیتهای پروازی در ایام تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی
-
هزینههای نادیده گرفتن ریسک در حمل و نقل دریایی
-
از وعده لایروبی تا قرارداد خارج سازی مغروقهها ی اروند
-
بازتعریف رابطه انرژی، جغرافیا و امنیت در «آسهآن»
-
لزوم بهرهگیری از اطلاعات بروز در مدیریت دریاپایه
-
«دریادلان دنا» شهیدان گمنام تجارت دریایی ایران
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
بهره برداری از پورتال صندوق توسعه صنایع دریایی با 12 خدمت الکترونیکی برخط
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند



